Jak donosi portal Sina Military, J-15 nie mogą startować z pokładu lotniskowca Liaoning z pełnym ładunkiem uzbrojenia. Przeczy to wcześniejszym doniesieniom na temat możliwości samolotów tego typu.
Jak wiadomo J-15 jest kopią rosyjskiego pokładowego samolotu wielozadaniowego Su-33. Według dostępnych danych masa własna J-15 wynosi 17,5 t, a maksymalna masa startowa – 33 t. Z kolei w przypadku Su-33, którego maksymalna masa startowa jest identyczna, masa własna wynosi 18,4 t, a maksymalna masa paliwa z zbiornikach wewnętrznych – 9,5 t. Maksymalna masa uzbrojenia i wyposażenia podwieszanego na 12 węzłach pod skrzydłami i kadłubem Su-33 to 6,5 t.
Najnowsza informacja przeczy doniesieniom na temat zakończonych niedawno prób morskich J-15 na Liaoning. Według wcześniejszych doniesień wykonywały one starty z maksymalną masą uzbrojenia na normalnym i skróconym dystansie, lądowania z analogicznym ładunkiem z użyciem lin hamujących oraz operacje lotnicze z różnymi konfiguracjami uzbrojenia (Długie próby Liaoning, 2013-09-23).
Natomiast zgodnie z najnowszymi informacjami, J-15 jest zdolny do startu z lotniskowca tylko wówczas, jeżeli przenosi 2 pociski przeciwokrętowe YJ-83K o zasięgu 120 km i masie 555 kg każdy, dwa pociski powietrze-powietrze bliskiego zasięgu PL-8, których masa to 115 kg każdy i 4 500-kg bomby.
W przypadku podwieszenia pełnego ładunku uzbrojenia, którego masy nie podano, J-15 nie jest w stanie oderwać się od pokładu Liaoning. Co więcej, całkowite napełnienie zbiorników paliwem powoduje, że udźwig uzbrojenia zmniejsza się do zaledwie 2 t. Oznacza to, że J-15 może przenieść w takim przypadku tylko 2 YJ-83K i 2 PL-8.
Jak podaje portal, największym problemem J-15 jest brak możliwości przenoszenia pocisków powietrze-powietrze średniego zasięgu PL-12, w które uzbrojone są J-11 wojsk lotniczych ChRL i zasobnika z urządzeniami walki elektronicznej.