Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

INS Vikramaditya gotowy do przekazania

Marynarka wojenna, 15 października 2013

Wicepremier Rosji, Dmitrij Rogozin poinformował, że 30 listopada br. lotniskowiec INS Vikramaditya (ex-Admirał Gorszkow) opuści rosyjskie wody terytorialne.

Planowane wejście INS Vikramaditya do portu marynarki wojennej w Bombaju przewidziano na luty 2014 / Zdjęcie: RIAN

Dmitrij Rogozin, odpowiedzialny w rosyjskim rządzie za przemysł obronny, miał powiedzieć podczas spotkania z premierem Dmitrijem Miedwiediewem, że wszystkie wykryte rok temu usterki INS Vikramaditya zostały usunięte. Podczas ubiegłorocznych prób morskich, które obejmowały testy urządzeń pokładowych i układu napędowego przy maksymalnej prędkości, awarii uległo siedem z ośmiu kotłów parowych (Kolejne opóźnienie INS Vikramaditya, 2012-09-17).

Oszacowano wówczas, że naprawa potrwa około 6 miesięcy. Rogozin dodał również, że okręt jest gotowy na miesiąc przed oficjalną ceremonią jego przejęcia przez stronę indyjską. Wcześniej minister obrony Indii, AK Antony potwierdził, że nastąpi to 15 listopada podczas wizyty w Rosji (Ustalono termin odbioru INS Vikramaditya, 2013-03-12). Dmitrij Rogozin dodał, że okręt opuści wody terytorialne Rosji 30 listopada.

Wszystko wskazuje na to, że po 5 latach opóźnień i dwukrotnym przekroczeniu budżetu, okręt wreszcie zostanie przekazany marynarce wojennej Indii. Pierwotnie miało to nastąpić w 2008 (Lotniskowcowy skandal zmieni politykę Indii?, 2007-12-26).

Feralny krążownik lotniczy był budowany w stoczni w Nikołajewie od 1978, pod nazwą Baku. Wszedł do służby w 1987, a 4 lata później zmieniono jego nazwę na Admirał Gorszkow. Po poważnej awarii okręt wycofano z linii w 1994.

Od 2000 negocjowano warunki przekazania go Indiom. Ustalono wówczas, że jego pokład lotniczy zostanie przebudowany na klasyczny lotniskowiec, wyposażony w nowy system kierowania walką, 16 pokładowych samolotów MiG-29K (Zakończono próby MiG-29 na INS Vikramaditya, 2013-09-30), rosyjsko-indyjskie rakiety BrahMos i nowy – rosyjski lub izraelski – system obrony powietrznej. Zrezygnowano jednocześnie z pocisków przeciwokrętowych.

Jednostce nadano imię INS Vikramaditya i przekazano Indiom bezpłatnie, ale samoloty i modernizacja miały kosztować 1,5 mld USD. Pod koniec 2007 Rosjanie zażądali dodatkowo 1,1 mld USD. W sumie terminy przekazania jednostki zmieniano trzykrotnie, a całkowity koszt przebudowy wyniósł 2,33 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.