Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

SPS Cantabria wraca do Hiszpanii

Marynarka wojenna, 04 listopada 2013

Okręt zaopatrzeniowy marynarki wojennej Hiszpanii, SPS Cantabria (A15), opuścił Australię i rozpoczął podróż powrotną do kraju.

SPS Cantabria (A15) idzie obok zamku San Felipe, strzegącego wejścia do bazy morskiej Armada Española w Ferrol na północnym zachodzie kraju / Zdjęcia: MO Hiszpanii

SPS Cantabria wszedł do portu morskiego w Melbourne w lutym (SPS Cantabria przybył do Australii, 2013-02-15). Przez ostatnie dziewięć miesięcy okręt Armada Española (marynarki wojennej Hiszpanii) brał udział w serii wielonarodowych ćwiczeń morskich. Regularnie wykonywał też zadania, na co dzień przydzielone okrętom zaopatrzeniowym Royal Australian Navy (RAN), HMAS Success (OR 304) i HMAS Sirius (O 266).

Warto wspomnieć, że SPS Cantabria reprezentował Armada Española podczas październikowej International Fleet Review (IFR) (Australijski International Fleet Review, 2013-10-04). W kilkudniowym święcie RAN udział wzięło 40 okrętów wojennych z 18 państw.

Choć nie mówi się o tym oficjalnie, 9-miesięczna misja SPS Cantabria w Australii miała na celu także prezentację hiszpańskich rozwiązań technologicznych w dziedzinie budowy okrętów zaopatrzeniowych. Władze w Canberze przymierzają się bowiem do wycofania z linii wspomnianych HMAS Success oraz HMAS Sirius i zastąpienia ich nowocześniejszymi konstrukcjami.

Stąd też chęć zaprezentowania Australijczykom potencjału SPS Cantabria, za budowę którego odpowiadała rodzima Navantia. Warto wspomnieć, że według nieoficjalnych informacji, faworytem w wyścigu o australijskie zlecenie mają być niewymienione z nazwy stocznie z Korei Południowej (Kto zbuduje australijskie zaopatrzeniowce?, 2013-10-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.