Reklama
Reklama

Początek dostaw Pilatusa PC-12 NG

Szwajcarski Pilatus Aircraft poinformował o rozpoczęciu dostaw samolotów modelu PC-12 Next Generation, wyposażonej w mocniejsze silniki, nowoczesną awionikę i przebudowane wnętrze.

Nowy Pilatus został gruntownie odmłodzony. Producent - podobnie jak w przypadku poprzedniego modelu - nie zdecydował się na stworzenie wersji cargo. Oferuje samolot zaaranżowany dla od 4 do 9 pasażerów. W tym pierwszym wypadku połowa kadłuba zajęta jest przez przestrzeń ładunkową / Zdjęcie: Pilatus Aircraft

Pilatus PC-12 został certyfikowany w 1994. Od tego czasu szwajcarski producent sprzedał ok. 750 samolotów tego typu, głównie w wersji cywilnej, ale również na potrzeby wojsk lotniczych Szwajcarii, USA, RPA i Bułgarii. Tak duże powodzenie zawdzięczał m.in. turbośmigłowemu silnikowi Pratt & Whitney Canada PT6A-67B o mocy 1200 KM, który zapewniał maszynie dla maksymalnie 9 pasażerów, prędkość przelotową 500 km/h i zasięg 2 800 km.

W ubiegłym roku Pilatus przedstawił odmłodzoną wersję samolotu, oznaczoną jako PC-12 47/E (nazwa handlowa to PC-12 Next Generation). Została ona wyposażona w nowy silnik PT6-67P o większej mocy, zapewniający wzrost prędkości przelotowej do 520 km/h i lepsze wznoszenie. W kabinie zamontowano nową awionikę Honeywell APEX Glass Cockpit, zaś wnętrze przeprojektowało amerykańskie przedsiębiorstwo BMW DesignWorks.

Pilatus nie zdradził, kto stał się pierwszym właścicielem PC-12 NG. Większość samolotów tego typu trafia jednak na rynek USA.

Nowy Pilatus został gruntownie odmłodzony. Producent - podobnie jak w przypadku poprzedniego modelu - nie zdecydował się na stworzenie wersji cargo. Oferuje samolot zaaranżowany dla od 4 do 9 pasażerów. W tym pierwszym wypadku połowa kadłuba zajęta jest przez przestrzeń ładunkową / Zdjęcie: Pilatus Aircraft

Pilatus PC-12 został certyfikowany w 1994. Od tego czasu szwajcarski producent sprzedał ok. 750 samolotów tego typu, głównie w wersji cywilnej, ale również na potrzeby wojsk lotniczych Szwajcarii, USA, RPA i Bułgarii. Tak duże powodzenie zawdzięczał m.in. turbośmigłowemu silnikowi Pratt & Whitney Canada PT6A-67B o mocy 1200 KM, który zapewniał maszynie dla maksymalnie 9 pasażerów, prędkość przelotową 500 km/h i zasięg 2 800 km.

W ubiegłym roku Pilatus przedstawił odmłodzoną wersję samolotu, oznaczoną jako PC-12 47/E (nazwa handlowa to PC-12 Next Generation). Została ona wyposażona w nowy silnik PT6-67P o większej mocy, zapewniający wzrost prędkości przelotowej do 520 km/h i lepsze wznoszenie. W kabinie zamontowano nową awionikę Honeywell APEX Glass Cockpit, zaś wnętrze przeprojektowało amerykańskie przedsiębiorstwo BMW DesignWorks.

Pilatus nie zdradził, kto stał się pierwszym właścicielem PC-12 NG. Większość samolotów tego typu trafia jednak na rynek USA.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.