Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

140 mld USD dla Airbusa i Boeinga

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 17 listopada 2013

W czasie pierwszego dnia Dubai Airshow 2013 koncerny Airbus i Boeing podpisały kontrakty na samoloty warte 140 mld USD. Więcej uzyskał producent z USA.

Dziś, w czasie pierwszego dnia Dubai Airshow, Airbus i Boeing podpisały kilkanaście wielomiliardowych kontraktów na dostawy samolotów. Zamówienia składali przewoźnicy z rejonu Zatoki Perskiej. Kontrakty o większej wartości uzyskał producent z USA.

Serię kontraktów rozpoczął Etihad Airways. Za 25,2 mld USD zamówił 56 samolotów Boeinga z opcją na kolejnych 26. Wśród nich jest 25 samolotów modelu 777X i jeden 777-200 za 16,7 mld USD. Szerokokadłubowe Boeingi 777X-9, warte katalogowo 377,2 mln USD, mają być dostarczane od 2020, a 777X-8, warte po 349,8 mln USD, półtora roku później. Kontrakt uzupełnia zamówienie na 30 Dreamlinerów (787).

Etihad zamówił też Airbusy za 19 mld USD. Kontrakt obejmuje  87 samolotów, w tym 50 szerokokadłubowych A350 XWB – 40 A350-900 i 10 A350-1000. Pozostałe zamówione samoloty to jeden A330-200 cargo, 26 A321neo i 10 A320neo, z opcją na kolejnych  30 samolotów.

Emirates zamówiły samoloty obu koncernów za 99 mld USD. Większość tej kwoty ma trafić do Boeinga. Przewoźnik z Dubaju zamówił 150 Boeingów 777X – 35 modelu 777-8X i 115 777-9X za ok. 76 mld USD, z opcją na 50 kolejnych. Uzupełnia je kontrakt na 100 Boeingów 737 MAX i 11 modelu 737-800 dla niskokosztowych FlyDubai, wartych 8,8 mld USD. Z kolei 50 dwupokładowych A380 ma kosztować 23 mld USD.

Qatar Airways podpisał wstępne zamówienie na 50 Boeingów 777X wartych 19 mld USD. Zamówił też 5 A330 w wersji cargo wartych katalogowo miliard dolarów.  Opcja obejmuje 8 samolotów wycenionych na 2,8 mld USD.

Dubai Airshow potrwa do czwartku. Bierze w nim udział ponad tysiąc wystawców. Na płycie lotniska Al-Maktoum International zgromadzono ponad 150 samolotów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.