Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Typhoona z 3. transzy

Lotnictwo wojskowe, 09 grudnia 2013

Dzisiaj oblatano pierwszego Eurofightera Typhoona z 3. transzy dostaw. Samolot przeznaczony jest dla wojsk lotniczych W. Brytanii.

Eurofighter Typhoon (BS116), przeznaczony dla Royal Air Force, podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: BAE Systems

Oblot samolotu, oznaczonego jako British Single Seat (BS) nr 116, który kilka tygodni temu przeszedł pierwszy rozruch silników (Pierwszy Typhoon z 3. transzy gotowy do lotu, 2013-11-05), miał miejsce w zakładach BAE Systems w Warton. Pilotem był Nat Makepeace. W porównaniu ze starszymi Eurofighterami, pochodzącymi z 1. i 2. transzy dostaw, BS116 ma kilka modyfikacji konstrukcyjnych, które znacznie zwiększają jego zdolności bojowe.

Jedną ze zmian widocznych na pierwszy rzut oka są niewielkie pokrywy na kadłubie, pod którymi znajdują się okucia służące do zabudowania konforemnych zbiorników paliwa na przejściu skrzydło-kadłub. Dzięki nim zasięg samolotu znacząco wzrasta. W dodatku na belkach pod skrzydłami i kadłubem, używanymi poprzednio do przenoszenia dodatkowych zbiorników nafty, można podwiesić dodatkowe uzbrojenie, o większej masie. Kolejną nowością jest umożliwienie awaryjnego zrzutu paliwa ze zbiorników konforemnych w razie konieczności awaryjnego powrotu do bazy i zmniejszenie w ten sposób masy całkowitej samolotu, zamiast zrzucania uzbrojenia lub zbiorników nafty.

Struktura nosowej części kadłuba BS116 została przekonstruowana. Zabudowano w niej nowe elementy instalacji elektrycznej, układu chłodzenia i awioniki, przygotowując w ten sposób do zabudowania nowego radiolokatora z anteną fazowaną E-Scan. Jak informuje producent, tym samym czasie zmodyfikowano kolejnego Typhoona, także przystosowując go do zabudowania E-Scan. Obecnie samolot ten przechodzi w Warton próby przed pierwszym lotem.

Kolejną nowością jest przystosowanie instalacji płatowcowych BS116 do zabudowania światłowodowych szyn danych i szerokopasmowych łączy informacyjnych, które pozwolą na przenoszenie nowych rodzajów uzbrojenia, wymagających transferu dużej ilości danych w krótkim czasie. 

Obecnie prowadzone są także inne programy, które mają zwiększyć zdolności bojowe Typhoon. Pod koniec listopada rozpoczęto szeroko zakrojone próby w locie związane z integracją pocisków manewrujących MBDA Storm Shadow (Pierwszy lot Eurofightera ze Storm Shadow, 2013-11-28).

W ramach kontraktu dotyczącego Transzy 3A, podpisanego w 2009, kraje partnerskie konsorcjum Eurofighter GmbH zamówiły łącznie 112 samolotów. Są one przeznaczone dla wojsk lotniczych Hiszpanii, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch. Dotychczas dostarczono 400 Eurofighterów (400. Eurofighter, 2013-12-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.