Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

CSL nie zbuduje indyjskich desantowców

Marynarka wojenna, 30 grudnia 2013

Władze w New Delhi podjęły decyzję o wykluczeniu kontrolowanego przez siebie Cochin Shipyard Limited (CSL) z przetargu na budowę 4 okrętów desantowych dla Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii).

 Decyzja o wyborze dostawcy 2 spośród 4 okrętów desantowych dla BNS powinna zostać podjęta w najbliższych miesiącach. W dalszym ciągu nie wiadomo jednak, na który z projektów okrętów tej klasy zdecyduje się New Delhi. Według nieoficjalnych informacji, duże szanse ma hiszpańska Navantia z Juanem Carlosem I (L61). Nowe jednostki pozwolą na wycofanie ze służby prezentowanego na zdjęciu INS Jalashwa (L41) (ex-amerykańskiego USS Trenton (LPD 14) / Zdjęcie: US Navy

Ogłoszona niedawno decyzja władz w New Delhi spotkała się z protestem ze strony władz CSL. Według przekazów medialnych, miały one rozpocząć już szeroko zakrojone działania lobbingowe, mające wpłynąć na przedstawicieli resortu obrony i skłonić ich do zmiany stanowiska.

BNS planuje przyjąć do służby w najbliższych latach 4 okręty desantowe. Obecnie New Delhi zamierza zlecić budowę 2 z nich innemu kontrolowanemu przez siebie przedsiębiorstwu stoczniowemu, Hindustan Shipyard. Pozostałe jednostki zostaną dostarczone przez jedno z zaproszonych do udziału w przetargu przedsiębiorstw: Larsen & Toubro Limited (L&T), Pipavav Defence and Offshore Engineering (Pipavav wdroży IFS Applications, 2013-11-29) lub ABG Shipyard.

Przyczyny wyłączenia CSL z przetargu na budowę desantowców nie są znane. Nieoficjalnie mówi się jednak, że New Delhi obawia się negatywnego wpływu ewentualnego zlecenia na okręty desantowe na postępy realizacji obecnych programów zbrojeniowych, w które zaangażowane jest omawiane przedsiębiorstwo. Chodzi przede wszystkim o budowę pierwszego rodzimego lotniskowca, INS Vikrant (GE LM2500 na INS Vikrant, 2013-11-08, Drugi etap prac nad INS Vikrant, 2013-10-24).

Naturalnie, odmiennego zdania niż władze w New Delhi, są przedstawiciele CSL. W ich ocenie ewentualna budowa przez przedsiębiorstwo okrętów desantowych nie wpłynie w żaden sposób na terminarz dostawy INS Vikrant. Zwracają przy tym uwagę na to, że przygotowanie projektu okrętów, a także materiałów niezbędnych do rozpoczęcia ich produkcji zajmie 2-3 lata. W tym czasie większość prac nad lotniskowcem powinna już się zakończyć.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.