Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kanada jednak kupi CH-148

Lotnictwo wojskowe, 08 stycznia 2014

Rząd Kanady postanowił kontynuować program pozyskiwania śmigłowców morskich CH-148.  

Jeden z CH-148 Cyclone, dostarczonych dotychczas wojskom lotniczym Kanady / Zdjęcie: MO Kanady

Kilka dni temu rząd w Ottawie podjął decyzję o niezrywaniu umowy z koncernem Sikorsky i kontynuowaniu dostaw śmigłowców morskich CH-148 Cyclone (Sikorsky H-92). Koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na 5 mld CAD (14,4 mld PLN).

Przypomnijmy, że kontrakt w sprawie dostarczenia przez Amerykanów 28 wiropłatów tego typu został zawarty z lipcu 2004. Pierwsze Cyclone miały trafić do Kanady w 2008. W ciągu następnych lat terminy dostaw wielokrotnie przesuwano, z powodu niespełnienia wymagań stawianych przez stronę kanadyjską (Sikorsky znowu opóźnia dostawy CH-148, 2012-02-04).

Do końca 2013 Sikorsky dostarczył 8 CH-148, jednak żaden z nich nie ma zadowalających osiągów. Ostatecznie 31 grudnia ub. r. podpisano nowe porozumienie, na mocy którego producent do 2015 przekaże Kanadyjczykom niesprecyzowaną ilość Cyclone’ów, pozwalającą na wycofanie ze służby przestarzałych CH-124 Sea King.

Następnie, do 2018 będą one modernizowane, zgodnie z wymaganiami zamawiającego. Koszty prac zostaną poniesione przez Amerykanów. Dodatkowo zapłacą oni 88,6 mln USD (272 mln PLN) kary za opóźnienie dostaw.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.