Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing dołącza do BIOjet Abu Dhabi

Lotnictwo cywilne, 22 stycznia 2014

Boeing nawiązał współpracę z arabskimi przedsiębiorstwami w celu wspierania wykorzystania biopaliw lotniczych.

Tankowanie biopaliwa, wyprodukowanego w ZEA w ramach programu BIOjet Abu Dhabi, do zbiorników Boeinga 777- 300ER Etihad Airways / Zdjęcie: Boeing

Boeing, Etihad Airways, Takreer, Total i Masdar Institute of Science and Technology poinformowały o nawiązaniu współpracy związanej z nową inicjatywą, mającą na celu wspieranie wykorzystania biopaliw w sektorze lotniczym w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Program BIOjet Abu Dhabi będzie koncentrować się na badaniach i rozwoju oraz inwestycjach w produkcję surowca i możliwości rafinacji w ZEA i na świecie.

W sobotę, 18 stycznia, Boeing 777- 300ER, należący do Etihad Airways, wykonał trwający 45 min lot pokazowy, w trakcie którego silniki samolotu były częściowo zasilane wyprodukowanym w ZEA biopaliwe lotniczym.  Powstało ono w wyniku częściowego przetworzenia roślin, przeprowadzonego przez Total oraz poddania procesowi rafinacji do postaci paliwa lotniczego do silników odrzutowych, wykonanego spółkę Takreer, której właścicielem jest Abu Dhabi National Oil Co. (ADNOC). ZEA są obecnie jednym z nielicznych krajów, które wyprodukowały i sprawdziły w locie własne biopaliwo lotnicze, które charakteryzuje się o przynajmniej 50% niższą emisją CO2 niż paliwa kopalne w ciągu całego cyklu życia.

Boeing i Etihad Airways są także jednymi z założycieli Sustainable Bioenergy Research Consortium (Konsorcjum badań nad bioenergią) działającego przy Masdar Institute w Abu Zabi. Prowadzi ono prace badawczo-rozwojowe nad roślinami słonolubnymi (tj. halofitami), które mogłyby być surowcem w tych samych procesach rafinacyjnych, jakie zastosowano przy produkcji paliwa odnawialnego użytego podczas wspomnianego lotu 777- 300ER.

Etihad Airways są liderem w branży lotniczej w zakresie wspierania rozwoju paliw odnawialnych charakteryzujących się niższą emisją CO2. Jest także członkiem Grupy użytkowników odnawialnego paliwa lotniczego (Sustainable Aviation Fuel Users Group, SAFUG). Linie jako pierwsze w regionie wykonały lot z wykorzystaniem biopaliwa w styczniu 2011, także z użyciem Boeinga 777. Miało to miejsce przy okazji dostawy samolotu z Seattle do Abu Zabi.

Boeing współpracuje z liniami lotniczymi, instytucjami badawczymi, rządami oraz innymi grupami w celu opracowania łańcuchów dostaw biopaliw na całym świecie. Niedawno amerykańskie przedsiębiorstwo zaproponowało zastosowanie w lotnictwie odnawialnego paliwa green diesel (Green diesel dla lotnictwa, 2014-01-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.