Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Premiera mini-amfibii Icon A5

Lotnictwo cywilne, 13 czerwca 2008

Icon Aircraft zaprezentował wczoraj w Los Angeles małą, dwumiejscową amfibię A5 klasy LSA (Light Sport Airplane).

Samolot ma chowane podwozie i wiele składanych w opatentowany sposób elementów konstrukcji, w tym skrzydła, co ma ułatwić jego przechowywanie i transport drogowy. Zbudowany z kompozytów węglowych Icon A5 jest napędzany silnikiem Rotax 912ULS o mocy 100 KM, który pozwala rozwijać prędkość maksymalną równą ok. 210 km/h.

Icon A5 został zaprojektowany przez grupę inżynierów wywodzących się ze Scaled Composites Burta Rutana. Zatrudnił ich założyciel Icon Aircraft - Kirk Hawkins, były pilot USAF, latający tam m.in. na F-16.

Kabina samolotu przypomina wnętrze sportowego samolotu. Wyposażona jest w nowoczesne systemy elektroniczne, w tym opatentowany wskaźnik kąta natarcia. Łatwo zająć w niej miejsce. Samolot jest wyposażony w specjalnie skonstruowany spadochron ratunkowy.

Próby w locie prototypu Icon A5 mają rozpocząć się latem. Seryjny samolot ma kosztować 139 tys. USD. Produkcja ma się rozpocząć pod koniec 2010. Icon A5 można już zamawiać, wpłacając producentowi 5 tys. USD zwrotnej zaliczki.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.