Icon Aircraft zaprezentował wczoraj w Los Angeles małą, dwumiejscową amfibię A5 klasy LSA (Light Sport Airplane).
Samolot ma chowane podwozie i wiele składanych w opatentowany sposób elementów konstrukcji, w tym skrzydła, co ma ułatwić jego przechowywanie i transport drogowy. Zbudowany z kompozytów węglowych Icon A5 jest napędzany silnikiem Rotax 912ULS o mocy 100 KM, który pozwala rozwijać prędkość maksymalną równą ok. 210 km/h.
Icon A5 został zaprojektowany przez grupę inżynierów wywodzących się ze Scaled Composites Burta Rutana. Zatrudnił ich założyciel Icon Aircraft - Kirk Hawkins, były pilot USAF, latający tam m.in. na F-16.
Kabina samolotu przypomina wnętrze sportowego samolotu. Wyposażona jest w nowoczesne systemy elektroniczne, w tym opatentowany wskaźnik kąta natarcia. Łatwo zająć w niej miejsce. Samolot jest wyposażony w specjalnie skonstruowany spadochron ratunkowy.
Próby w locie prototypu Icon A5 mają rozpocząć się latem. Seryjny samolot ma kosztować 139 tys. USD. Produkcja ma się rozpocząć pod koniec 2010. Icon A5 można już zamawiać, wpłacając producentowi 5 tys. USD zwrotnej zaliczki.