Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tunezja zamawia Kirpi

Wojska lądowe, 14 lutego 2014

Według tureckiej prasy, Tunezja zdecydowała się na zakup nieokreślonej liczby samochodów opancerzonych Kirpi.

Pojazdy opancerzone (kategorii MRAP) Kirpi budowane są w wersji 4- i 6-kołowej. Wersja 4-kołowa ma 7 m długości, a jej masa wynosi około 16 t. Jej opancerzenie spełnia wymogi ochrony standardu Stanag 4569. Pojazd może przewozić do 13 ludzi. Rozwija prędkość do 105 km/h przy zasięgu 800 km / Zdjęcie: BMC

O zamówieniu ze strony wojsk lądowych Tunezji pisze turecka prasa, powołując się na słowa ministra obrony Turcji, İsmeta Yılmaza. Źródła nie podają jednak szczegółów dotyczących zlecenia, w tym liczby zamówionych samochodów opancerzonych, ani też ich wartości.

Porozumienie z Tunisem, jeżeli ostatecznie wejdzie w życie, pozwoli odbić się od dna producentowi Kirpi, BMC. Informacja o zamówieniu ze strony Tunezyjczyków jest tym cenniejsza, że turecka spółka borykała się ostatnio ze sporymi problemami finansowymi, które poskutkowały nawet przejęciem nad nią kontroli przez rząd. Wcześniej BMC kontrolował holding Cukurova.

O Kirpi zrobiło się głośno przed kilkoma laty, gdy jego producent nie był w stanie wywiązać się z zobowiązań wobec Türk Kara Kuvvetleri (wojsk lądowych Turcji). Przypomnijmy, że w 2009 Savunma Sanayii Mustesarliginin (SSM, Podsekretariat Przemysłu Zbrojeniowego) zamówił 468 pojazdów opancerzonych Kirpi. Do tej pory Ankara odebrała około 300 wozów. Produkcja pozostałych została wstrzymana ze względu na wspomniane problemy finansowe spółki.

W 2013 SSM zrezygnował ostatecznie z dalszej realizacji porozumienia (Turcja rezygnuje z Kirpi, 2013-05-26). Jednocześnie Turcy zdecydowali się na zamówienie podobnych samochodów opancerzonych, oferowanych przez innych lokalnych producentów, w tym m.in. Otokara. Co ciekawe, władze w Ankarze deklarują gotowość zakupienia w przyszłości kolejnych partii Kirpi, a także dokończenia dostaw wozów zamówionych przed 5 laty.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.