Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy przetarg na myśliwce w Brazylii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 17 czerwca 2008

Brazylia ogłosiła nowy przetarg na myśliwce wielozadaniowe - F-X2. Do udziału zaprosiła pięciu oferentów.

Pierwszy kontrakt miałby dotyczyć 36 samolotów. W drugiej fazie Brazylia zamierza zakupić 80-90 kolejnych myśliwców (w sumie 120). Dostawy mają się rozpocząć w 2014 i potrwać do 2020, a nawet dłużej. Nowe samoloty mają zastąpić zupełnie przestarzałe myśliwce F-5 i nowsze Mirage 2000, a także szturmowe AMX.

Pierwszy przetarg na samoloty F-X został przerwany w 2005 z powodu trudności budżetowych. Nowe zapytania ofertowe (RFI, Request for Information) zostały skierowane do 5 producentów: rosyjskiego Suchoja (Su-35), europejskiego Eurofightera (Typhoon), amerykańskiego Boeinga (F/A-18E/F), francuskiego Dassault (Rafale) i szwedzkiego Saaba (Gripen NG).

Brazylijczycy żądają 100-% offsetu, w tym produkcji płatowca, silników i części wyposażenia przez rodzimy przemysł (głównie Embraera). Chcą też, by samolot był wyposażony w radiolokator z anteną z aktywnym skanowaniem fazowym. Uzbrojeniem mają być pociski rakietowe średniego i dalekiego zasięgu najnowszej generacji.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.