Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Podwójny oblot A350

Lotnictwo cywilne, 27 lutego 2014

Wczoraj w Tuluzie oblatano dwa przedseryjne Airbusy A350-900.

A350-900 MSN 2 i MSN 4 podczas wspólnego lotu

Wczoraj Airbus dokonał wydarzenia bez precedensu w historii lotnictwa komunikacyjnego. Tego dnia w powietrze wzbiły się dwa przedseryjne A350-900.

Jako pierwszy, o godz. 12:00, z Tuluzy wystartował samolot oznaczony numerem seryjnym MSN 2. Wyróżnia się on specjalnym malowaniem, nawiązującym do zastosowania w jego strukturze materiałów kompozytowych, zbrojonych włóknem węglowym (Nowe malowanie A350, 2014-01-02).

Pierwszy lot A350-900 MSN 2

MSN 2 zostanie wyposażony w kompletną kabinę pasażerską jako pierwszy z floty przedseryjnych A350-900. Wiosną rozpocznie loty dalekodystansowe, w trakcie których przeprowadzone zostaną badania związanych z działaniem instalacji pokładowych i rozrywkowych oraz komfortem lotu podróżnych.

Dwie godziny później rozpoczęto pierwszy lot samolotu MSN 4. Przednia część jego kadłuba ma barwy Qatar Airways, a tylna – producenta (A350 w podwójnych barwach, 2014-02-04).

A350-900 MSN 2 w trakcie oblotu / Zdjęcia: Airbus

Ten samolot przenosić będzie w kadłubie oprzyrządowanie służące do rejestracji parametrów lotu. Weźmie on udział w próbach certyfikacyjnych obwiedni obciążeń dopuszczalnych przy zmniejszonej masie i pomiarach poziomu emitowanego hałasu.

Dwa inne przedseryjne A350-900 (MSN 1 i MSN 3), oblatane w ub. r., spędziły dotychczas w powietrzu 1100 h (Oblot drugiego A350, 2013-10-15, Airbus A350XWB oblatany, 2013-06-14). W maju br. dołączy do nich ostatni samolot przeznaczony do prób, noszący numer MSN 5. On także zostanie wyposażony w kabinę pasażerską.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.