Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa L-29

Lotnictwo cywilne, 23 czerwca 2008

W niedzielę rano w Millville, w stanie Nowy Jork, rozbił się prywatny Aero L-29 Delfin. Zginęły 2 osoby.

Wrak amerykańskiego Delfina. Samolot był pomalowany na niebiesko, z czerwonym pasem na skrzydłach / Zdjęcie: Cody Glenn, Daily Journal

Samolot należał do 65-letniego Williama Creana. Razem z nim zginął pasażer, 57-letni Frederick Gault. Feralny L-29 został wyprodukowany w Czechosłowacji w 1972. Był więc jednym z młodszych egzemplarzy tego typu (w latach 1963-1974 wyprodukowano 3500 L-29, głównie na zamówienie wojsk lotniczych państw Układu Warszawskiego, poza Polską, która wybrała PZL TS-11 Iskrę). Po wycofaniu z lotnictwa wojskowego, został sprzedany do USA i tam odrestaurowany.

Według świadków, zaraz po starcie silnik przestał pracować i samolot stracił sterowność, spadając w lesie, niecały kilometr od końca pasa nr 28 lotniska Millville. Mimo wycieku paliwa, nie doszło do pożaru. Obaj członkowie załogi zginęli w czasie zderzenia z ziemią.

Na razie nie ustalono przyczyn wyłączenia się silnika.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.