Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

1000 śmigłowców z Francji i ChRL

Lotnictwo cywilne, 27 marca 2014

Airbus Helicopters i chiński Avicopter podpisały umowę na produkcję 1000 śmigłowców EC175 / AC352.

Pierwsze seryjne EC175 trafią do użytkowników w drugiej połowie br. / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Wczoraj Airbus Helicopters i chiński Avicopter (śmigłowcowy dział spółki AVIC) podpisały umowę dotyczącą produkcji 1000 śmigłowców EC175 / AC352. Uroczystość odbyła się w Pałacu Elizejskim w Paryżu w obecności prezydenta Chin Xi Jinping’a i prezydenta Francji François Hollande’a.

Umowa stanowi przypieczętowanie współpracy przemysłowej pomiędzy Airbus Helicopters i AVIC nad wspólnym opracowaniem EC175 / AC352. Prace rozwojowe przy projekcie, zapoczątkowane w 2005, były podzielone po 50% pomiędzy Airbus Helicopters i Avicopter. W ramach programu wytwarzane będą równolegle dwa wiropłaty: AC352, montowany przez Avicopter w ChRL, przeznaczony głównie na miejscowy rynek i EC175, montowany w Marignane we Francji, oferowany na rynkach światowych.

5 lutego śmigłowiec średni EC175 otrzymał oficjalny Certyfikat Typu europejskich władz lotniczych (EASA). Nieco wcześniej, w listopadzie 2013, Międzynarodowa Federacja Lotnicza (FAI) zatwierdziła dwa rekordy, ustanowione przez EC175 (EC175 bije rekordy , 2013-11-18).

Na początku br. na linii montażu ostatecznego w zakładach Airbus Helicopters we Francji znajdowało się 15 wiropłatów tego typu. Ich pierwszymi odbiorcami będą przedsiębiorstwa UTAir, Nordzee Helikopters Vlaanderen i Heli-Union, w drugiej połowie 2014. Razem z EC175 do użytku wejdzie nowa awionika – Helionix, która zapewnia zwiększenie bezpieczeństwa dzięki zmniejszeniu wysiłku pilota, zwiększeniu świadomości sytuacyjnej, lepszemu zabezpieczeniu osiągów w całym zakresie lotu i redundancji instalacji.

Głównymi odbiorcami EC175 / AC352 mają być przedsiębiorstwa zajmujące się przewozem osób i ładunków na morskie platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego, a także wykonujące misje poszukiwawczo-ratownicze, transportu VIP-ów i ewakuacji medycznej (Heli-Expo 2014: Zamówienia od leasingodawców, 2014-02-26, Heli-Expo 2014: Kolejne EC175 dla NVH, 2014-02-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra