Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne zamówienia na Bombardiery

Lotnictwo cywilne, 28 marca 2014

Wczoraj Bombardier Aerospace anonsował sygnowanie dwóch porozumień w sprawie sprzedaży produkowanych przez niego samolotów komunikacji regionalnej.

Q400 NextGen w barwach WestJet Encore

Kanadyjskie linie WestJet Encore Ltd. zamówiły 5 turbośmigłowych Q400 NextGen. Transakcja ta jest wykorzystaniem części opcji zakupu 25 samolotów tego typu, jaką zastrzegła sobie spółka-matka WestJet, nabywając 20 Q400 NextGen w sierpniu 2012 (Pierwszy Q400 Next Gen dla WestJet , 2013-06-06). Cena samolotów to 167 mln USD (507,7 mln zł).

Dzięki pozyskaniu nowych samolotów WestJet Encore uruchomią połączeniado Fort St. John, Nanaimo i Terrace w Kolumbii Brytyjskiej i Brandon w prowincji Manitoba, a także wspomogą WestJet na trasach do Winnipeg, Saskatoon i Regina. Już wkrótce przewoźnik rozpocznie rejsy do Fort McMurray, Kelowna, Winnipeg, Manitoba i z Toronto do Thunder Bay, operując z nowego hubu w Lester B. Pearson International Airport.

Adria Airways eksploatują obecnie m. in. 2 CRJ900 i 2 CRJ900 NextGen / Zdjęcia: Bombardier Aerospace

Z kolei słoweńskie towarzystwo Adria Airways postanowiło powiększyć flotę o dwa kolejne odrzutowce CRJ900 NextGen. Ich wartość to 92 mln USD (279,7 mln zł).

Adria Airways są użytkownikiem kanadyjskich samolotów od marca 1997. Obecnie w ich flocie znajdują się 4 CRJ200, 2 CRJ900 i 2 CRJ900 NextGen. Słoweńskie linie, od 2010 będące członkiem sojuszu Star Alliance oferują obecnie 160 połączeń tygodniowo do 20 miast w Europie. Ich siedzibą jest port lotniczy Ljubljana im. Jožeta Pučnika.

Dzięki ostatniemu zamówieniu Kanadyjczycy sprzedali już 1814 samolotów CRJ, w tym 341 CRJ900 i CRJ900 NextGen (Kolejne CRJ dla China Express, 2013-12-03). Odrzutowce tej rodziny, obejmującej modele CRJ 100 / 200 / 700 / 900 / 1000 przewiozły łącznie ponad 1,4 mld pasażerów, wykonując ponad 32 mln startów i lądowań. Ich łączny nalot to ponad 38 mln h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra