Chińska agencja prasowa Sinhua, bazując na oficjalnej informacji grupy przemysłowej HAIG, poinformowała o oblocie drugiego prototypu samolotu szkolno-bojowego L15. Wydarzenie miało jednak miejsce 10 maja.
Hongdu Aviation Industry Group (HAIG) z Nanchang rozwija samolot zaawansowanego szkolenia (LIFT) od początku obecnej dekady, współpracując z rosyjskim OKB Jakowlewa. Pierwszy prototyp samolotu wzbił się w powietrze 13 marca 2006. Drugi, oznaczony jako L15-03, odbył pierwszy lot 10 maja. Podstawową zmian było przeprojektowanie systemu kontroli dwóch silników (DV-2F lub AI-222K-25F).
L15 konkuruje z JL-9 (znanym również jako FTC-2000) z grupy przemysłowej GAIGC. Wojska lotnicze ChRL potrzebują bowiem jak najszybciej maszyn szkolenia zaawansowanego dla swoich najnowszych samolotów bojowych, tymczasem obecne wykorzystywane, oparte na samolotach MiG-19 i MiG-21, nie wystarczają dla pilotów samolotów Su-27/30 czy J-10. Stąd konieczność opracowania nowego samolotu LITF, z szklanym kokpitem, nowoczesną awioniką i dysponującego możliwością odbywania lotów ponaddźwiękowych.
L15 powstaje jako stosunkowo klasyczny, dwusilnikowy samolot LIFT, oparty na konstrukcji Jaka-130, natomiast jednosilnikowy JL-9 bazuje na MiG-u 21. Wojska lotnicze Chin złożyły zamówienia na niewielkie partie tych samolotów, prawdopodobnie w 2006. Produkcja seryjna zwycięskiej konstrukcji ma się rozpocząć w 2010-2011.