Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Spóźniona informacja o oblocie

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 26 czerwca 2008

Chińska agencja prasowa Sinhua, bazując na oficjalnej informacji grupy przemysłowej HAIG, poinformowała o oblocie drugiego prototypu samolotu szkolno-bojowego L15. Wydarzenie miało jednak miejsce 10 maja.

L-15 jest z zewnątrz niemal identyczny z Jakiem 130. Różni się jednak wyposażeniem, szczególnie mocniejszymi silnikami z dopalaczem. Informacja o oblocie drugiego prototypu (na zdjęciu) została przedstawiona przez jedną z dwóch oficjalnych agencji prasowych Chin - której informacje są podstawą dla miejscowej prasy - z ponad półtoramiesięcznym opóźnieniem. Jej dziennikarze, znani są jednak z pewnej niechęci do poszukiwania informacji, bazując na oficjalnych danych, w tym wypadku relacji grupy przemysłowej HAIG

Hongdu Aviation Industry Group (HAIG) z Nanchang rozwija samolot zaawansowanego szkolenia (LIFT) od początku obecnej dekady, współpracując z rosyjskim OKB Jakowlewa. Pierwszy prototyp samolotu wzbił się w powietrze 13 marca 2006. Drugi, oznaczony jako L15-03, odbył pierwszy lot 10 maja. Podstawową zmian było przeprojektowanie systemu kontroli dwóch silników (DV-2F lub AI-222K-25F).

L15 konkuruje z JL-9 (znanym również jako FTC-2000) z grupy przemysłowej GAIGC. Wojska lotnicze ChRL potrzebują bowiem jak najszybciej maszyn szkolenia zaawansowanego dla swoich najnowszych samolotów bojowych, tymczasem obecne wykorzystywane, oparte na samolotach MiG-19 i MiG-21, nie wystarczają dla pilotów samolotów Su-27/30 czy J-10. Stąd konieczność opracowania nowego samolotu LITF, z szklanym kokpitem, nowoczesną awioniką i dysponującego możliwością odbywania lotów ponaddźwiękowych.

L15 powstaje jako stosunkowo klasyczny, dwusilnikowy samolot LIFT, oparty na konstrukcji Jaka-130, natomiast jednosilnikowy JL-9 bazuje na MiG-u 21. Wojska lotnicze Chin złożyły zamówienia na niewielkie partie tych samolotów, prawdopodobnie w 2006. Produkcja seryjna zwycięskiej konstrukcji ma się rozpocząć w 2010-2011.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.