Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ostatni Hero zwodowany

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 21 maja 2014

Stocznia Irving Shipbuilding zwodowała ostatni kuter patrolowy typu Hero, zbudowany dla kanadyjskiej straży wybrzeża.

Program Mid-Shore Patrol Vessels (MSPV) zakładał budowę i dostawę straży wybrzeża Kanady 9 kutrów patrolowych typu Hero. Ich producentem jest Irving Shipbuilding. Okręty będą służyć na wodach Wielkich Jezior Północnoamerykańskich, Drogi Wodnej Świętego Wawrzyńca oraz na Oceanie Atlantyckim i Pacyfiku

CCGS Captain Goddard M.S.M, został zwodowany w minioną sobotę na terenie największej stoczni kanadyjskiego przedsiębiorstwa w Halifax na terenie Nowej Szkocji. To dziewiąta jednostka powstała w ramach programu Mid-Shore Patrol Vessels (MSPV). Zlecenie na produkcję okrętów Irving otrzymało w 2009, a w pierwszy z nich, CCGS Private Robertson V.C., został przekazany Canadian Coast Guard (CCG) w 2012. Wartość przedsięwzięcia wynosi 194 mln CAD (543,5 mln zł).

Zgodnie z przyjętą zasadą, kutry typu Hero nazywane są od imion kanadyjskich żołnierzy, policjantów i członków pozostałych służb porządkowych, poległych na służbie. Kutry programu MSPV oparte są na projekcie okrętów typu Stan Patrol 4207 holenderskiego Damen Shipyard Group. Mierzą 43 m, przy szerokości 7 m. Zasięg maksymalny to 3704 km, przy prędkości marszowej 14 w. Prędkość maksymalna to 25 w

Kutry patrolowe typu Hero budowane są w oparciu o projekt holenderskich jednostek typu Stan Patrol 4207, bardzo popularnych wśród państw zachodniej hemisfery (Zamówienie na ostatni SP4207, 2014-04-04, Honduras odbiera drugi SP 4207, 2014-03-05). Kanadyjskie okręty o wyporności 257 ton mają 14-osobową załogę i zasięg 3,7 tys. km.

CCGS Captain Goddard M.S.M otrzymał swe imię od kapitan Nicholi Kathleen Sarah Goddard, która zginęła w Afganistanie 17 maja 2006. Była pierwszą Kanadyjką poległą w ramach misji ISAF. Przez ponad 12 lat aktywności kanadyjskiego kontyngentu, życie straciło 158 żołnierzy, dyplomata, dziennikarz i 2 pracowników kontraktowych / Zdjęcia: CCG

Budowa kutrów programu MSPV to dla Irving Shipbuilding jedno z wielu przedsięwzięć, jakie przedsiębiorstwo to realizuje lub też realizowało w ostatnich latach na potrzeby CCG oraz marynarki wojennej Kanady. Stocznia brała udział w budowie 12 fregat typu Halifax, a obecnie odpowiada z remont i modernizację siedmiu z nich w ramach programu Frigate Life Extension (Felex) (Kanady problem z okrętami, 2014-04-22).

Ponadto, Irving Shipbuilding będzie w przyszłości odpowiedzialne za budowę i dostawę 15 okrętów Single Class Surface Combatant, zastępujących wspomniane Halifaxy i niszczyciele typu Iroquois oraz co najmniej pięciu arktycznych okrętów patrolowych w ramach przyjętej przez rząd National Shipbuilding Procurement Strategy (36 mld USD na kanadyjskie okręty, 2011-10-20). Wartość przedsięwzięcia ma wynieść co najmniej 25 mld CAD (70 mld zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.