Stocznia Irving Shipbuilding zwodowała ostatni kuter patrolowy typu Hero, zbudowany dla kanadyjskiej straży wybrzeża.
CCGS Captain Goddard M.S.M, został zwodowany w minioną sobotę na terenie największej stoczni kanadyjskiego przedsiębiorstwa w Halifax na terenie Nowej Szkocji. To dziewiąta jednostka powstała w ramach programu Mid-Shore Patrol Vessels (MSPV). Zlecenie na produkcję okrętów Irving otrzymało w 2009, a w pierwszy z nich, CCGS Private Robertson V.C., został przekazany Canadian Coast Guard (CCG) w 2012. Wartość przedsięwzięcia wynosi 194 mln CAD (543,5 mln zł).
Kutry patrolowe typu Hero budowane są w oparciu o projekt holenderskich jednostek typu Stan Patrol 4207, bardzo popularnych wśród państw zachodniej hemisfery (Zamówienie na ostatni SP4207, 2014-04-04, Honduras odbiera drugi SP 4207, 2014-03-05). Kanadyjskie okręty o wyporności 257 ton mają 14-osobową załogę i zasięg 3,7 tys. km.
Budowa kutrów programu MSPV to dla Irving Shipbuilding jedno z wielu przedsięwzięć, jakie przedsiębiorstwo to realizuje lub też realizowało w ostatnich latach na potrzeby CCG oraz marynarki wojennej Kanady. Stocznia brała udział w budowie 12 fregat typu Halifax, a obecnie odpowiada z remont i modernizację siedmiu z nich w ramach programu Frigate Life Extension (Felex) (Kanady problem z okrętami, 2014-04-22).
Ponadto, Irving Shipbuilding będzie w przyszłości odpowiedzialne za budowę i dostawę 15 okrętów Single Class Surface Combatant, zastępujących wspomniane Halifaxy i niszczyciele typu Iroquois oraz co najmniej pięciu arktycznych okrętów patrolowych w ramach przyjętej przez rząd National Shipbuilding Procurement Strategy (36 mld USD na kanadyjskie okręty, 2011-10-20). Wartość przedsięwzięcia ma wynieść co najmniej 25 mld CAD (70 mld zł).