Od 23 maja prezesem Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych w Poznaniu (WZM) jest pani Elżbieta Wawrzynkiewicz. To pierwsza kobieta na takim stanowisku w historii polskiego sektora specjalnego.
Elżbieta Wawrzynkiewicz – absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na UAM oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu – pracuje w WZM od 25 lat. W ciągu ostatnich kilku lat była Dyrektorem Finansowym, współpracując z długoletnim prezesem, Januszem Potockim. Po jego niedawnej rezygnacji, pani Wawrzynkiewicz pokonała konkurentów w konkursie na stanowisko prezesa poznańskich zakładów.
Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne są przedsiębiorstwem, które istnieje na polskim rynku zbrojeniowym od 1945, zajmując się naprawami i modernizacją sprzętu pancernego, gąsienicowego i kołowego, a także samochodów osobowych, terenowych, ciężarowych i autobusów. W chwili obecnej zakład wykonuje przegląd techniczny na poziomie F6 podwozia, wieży i uzbrojenia 30 czołgów Leopard 2A4 wraz z przywróceniem ich do pełnej sprawności technicznej (WZMot serwisują Leopardy, 2011-07-22). Obecnie przygotowuje się do remontu kolejnej partii BWP-1.
WZM to również jedyny w Polsce zakład zdolny do przeprowadzenia remontów i modernizacji silników rodziny W-46-6, wykorzystywanych do napędu czołgów T-72/PT-91 i specjalistycznych wozów pochodnych.
Pani prezes Elżbieta Wawrzynkiewicz poinformowała RAPORT-wto, że ze względu na pojawienie się nowego sprzętu i uzbrojenia w Wojsku Polskim, jest w trakcie opracowywania nowej strategii produktowej, zakładającej szeroką kooperację z polskimi i zagranicznymi podmiotami. Faktem jest, że remonty BWP-1 i T-72/PT-91 nie mogą stanowić podstawy istnienia WZM w dłuższej perspektywie czasu.
Duże nadzieje są wiązane z przyjętym przez MON programem umieszczenia w zakładach montowni i ośrodka obsługi jednostek napędowych dla niemal wszystkich pojazdów wojskowych produkowanych w naszym kraju na potrzeby WP (Centrum Silników Wojskowych w Poznaniu, 2013-10-28).