Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wstrzymane próby CSeries

Lotnictwo cywilne, 02 czerwca 2014

Z powodu awarii silnika samolotu komunikacyjnego CSeries 100 jego próby znowu zostały wstrzymane.

Zdjęcie: Bombardier

Program prób w locie najnowszego kanadyjskiego samolotu komunikacji regionalnej CSeries 100 znowu został wstrzymany. Powodem jest awaria jednego z silników pierwszego prototypu.

W ubiegły czwartek po południu, w trakcie prób naziemnych zespołu napędowego samolotu CS100 FTV-1 (na zdjęciu), w zakładach Bombardiera w Mirabel, miało miejsce nieokreślone zdarzenie. W jego efekcie uszkodzony został jeden z silników i fragment płatowca.

Przedstawiciel producenta nie sprecyzował, co dokładnie zaszło, ograniczając się do informacji, że sytuacja została natychmiast opanowana przez personel obsługowy. Następnie samolot odholowano do hangaru w celu przeprowadzenia dokładnej inspekcji. W prowadzonym obecnie dochodzeniu w sprawie przyczyn zdarzenia biorą także udział przedstawiciele koncernu Pratt & Whitney – producenta silników PW1500G, napędzających CSeries i kanadyjskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu.

Zdaniem Bombardiera zdarzenie nie spowoduje opóźnienia terminu wejścia do służby samolotów CSeries, planowanego w połowie 2015. Próby w locie zostaną wznowione po wyjaśnieniu jego przyczyn (CSeries na mrozie i w upale, 2014-05-02). 18 maja oblatano 4. samolot przedseryjny.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra