Konsorcjum Eurofighter zaprezentowało podczas salonu w Farnborough pierwszy samolot wyposażony w radiolokator z anteną fazowaną - Captor-E.
Nowy radiolokator został opracowany i wyprodukowany przez spółkę Euroradar. Porozumienie w sprawie zakończenie prac rozwojowych i rozpoczęcia produkcji seryjnej ma być podpisane przez kraje członkowskie: Hiszpanię, Niemcy, W. Brytanię i Włochy przed końcem br., twierdzi prezes Eurofighter GmbH, Alberto Gutierrez.
W pierwszej kolejności zdolności nowego radiolokatora zbadają Brytyjczycy. Resort obrony Zjednoczonego Królestwa przyznał już 72 mln GBP (376,1 mln zł) na 3-letni program prób w locie i naziemnych urządzenia. Dotychczas wykonano już kilka lotów, określanych jako zapoznawcze, jednego z samolotów przedseryjnych, jednomiejscowego IPA5, z zabudowanym nowym radarem. Jako następny zostanie w nie wyposażony inny przedseryjny Eurofighter, IPA8.
W radiolokatory Captor-E zostaną wyposażone Eurofightery z transz 2 i 3A (Próby zbiorników dla Typhoona, 2014-04-23). Początkowo będą one dostarczane w standardzie Radar 1 Plus, zdolnym m. in. do przesyłania informacji taktycznych i walki elektronicznej oraz jednoczesnego działania w kilku trybach.
Kolejne zdolności będą wdrażane zależnie od potrzeb wojsk lotniczych, eksploatujących samoloty. Według przedstawicieli producenta nowe urządzenie będzie spełniało wymagania operacyjne obecnych i przyszłych użytkowników do 2040.