FAA przyznała Certyfikat Typu dla silnika IAE V2500-E5. Jest on przeznaczony dla transportowca KC-390.
W lipcu 2011 Embraer zdecydował, że zespołem napędowym nowego brazylijskiego samolotu transportowego KC-390 będą silniki International Aero Engines V2500-E5. Międzynarodowe konsorcjum, w skład którego wchodzą Pratt & Whitney, Pratt & Whitney Aero Engines International, Japanese Aero Engines Corporation i MTU Aero Engines, odpowiada nie tylko za projekt i produkcję silnika, ale także wszystkich jego akcesoriów i gondoli.
Turbowentylatorowy V2500-E5 rozwija ciąg 59 kN. W odróżnieniu od innych wojskowych silników nie wymaga on remontów. Zamiast tego planowe czynności obsługi technicznej (przeglądy typu A) wykonywane są co 600 h lotu, a kompleksowe przeglądy typu C – co 10 lat.
Przyznanie Certyfikatu Typu FAA oznacza, że producent może rozpocząć produkcję seryjnych V2500-E5. Oblot KC-390 ma nastąpić przed końcem br. W zakładach Embraera w Gaviao Peixoto trwa budowa dwóch samolotów prototypów.
Dostawy seryjnych KC-390 mają rozpocząć się w 2016. Dotychczas na zakup 60 transportowców tego typu zdecydowały się wojska lotnicze Brazylii, a także Argentyny, Chile, Czech, Kolumbii i Portugalii (30% rynku dla KC-390, 2013-11-05).