Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat dla V2500-E5

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 29 sierpnia 2014

FAA przyznała Certyfikat Typu dla silnika IAE V2500-E5. Jest on przeznaczony dla transportowca KC-390.

Silnik V2500-E5 podczas prób laboratoryjnych / Zdjęcie: IAE

W lipcu 2011 Embraer zdecydował, że zespołem napędowym nowego brazylijskiego samolotu transportowego KC-390 będą silniki International Aero Engines V2500-E5. Międzynarodowe konsorcjum, w skład którego wchodzą Pratt & Whitney, Pratt & Whitney Aero Engines International, Japanese Aero Engines Corporation i MTU Aero Engines, odpowiada nie tylko za projekt i produkcję silnika, ale także wszystkich jego akcesoriów i gondoli.

Turbowentylatorowy V2500-E5 rozwija ciąg 59 kN. W odróżnieniu od innych wojskowych silników nie wymaga on remontów. Zamiast tego planowe czynności obsługi technicznej (przeglądy typu A) wykonywane są co 600 h lotu, a kompleksowe przeglądy typu C – co 10 lat.   

Przyznanie Certyfikatu Typu FAA oznacza, że producent może rozpocząć produkcję seryjnych V2500-E5. Oblot KC-390 ma nastąpić przed końcem br. W zakładach Embraera w Gaviao Peixoto trwa budowa dwóch samolotów prototypów.

Dostawy seryjnych KC-390 mają rozpocząć się w 2016. Dotychczas na zakup 60 transportowców tego typu zdecydowały się wojska lotnicze Brazylii, a także Argentyny, Chile, Czech, Kolumbii i Portugalii (30% rynku dla KC-390, 2013-11-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.