Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ryanair otwiera bazy w Modlinie i Gdańsku

Lotnictwo cywilne, 18 września 2014

W październiku Ryanair otworzy kolejne bazy w Polsce – w Modlinie i Gdańsku. Jednocześnie zwiększona zostanie liczba połączeń z tych portów. 

Rysunek: Ryanair

Na dzisiejszej konferencji prasowej Michael O’Leary, szef irlandzkich niskokosztowych linii Ryanair poinformował o otwarciu nowej bazy w Polsce. Jej siedzibą będzie port lotniczy Warszawa-Modlin. Od 23 października stacjonować tam będą 2 Boeingi 737-800.

Jednocześnie w sezonie letnim 2015 uruchomionych zostanie 7 nowych połączeń z Modlina. Pasażerowie będą mogli dotrzeć do Aten (1 raz dziennie), Glasgow (3 razy tygodniowo), Lizbony (2 razy tygodniowo) i Madrytu (5 razy w tygodniu) oraz na Fuertaventurę (1 raz tygodniowo), Gran Canarię (1 raz tygodniowo) i Teneryfę (2 razy w tygodniu).

Zwiększona zostanie także częstotliwość rejsów wykonywanych obecnie do Alicante (z 2 do 3 tygodniowo), Barcelony (z 2 do 5 w tygodniu), Brukseli (z 1 do 2 dziennie), Eindhoven (z 3 do 4 tygodniowo), Gdańska (z 1 do 2 dziennie), Mediolanu (z 4 w tygodniu do 1 dziennie),  Oslo (z 6 tygodniowo do 1 dziennie), Paryża (z 3 w tygodniu do 1 dziennie), Rzymu (z 6 tygodniowo do 1 dziennie) i Wrocławia (z 1 do 2 dziennie). 

Ogółem w sezonie letnim 2015 Ryanair będzie obsługiwał łącznie 32 trasy z Warszawy-Modlina. Tygodniowo będą wykonywane 153 loty. Otwarcie bazy w Modlinie jest możliwe dzięki uzyskaniu przez port certyfikatu ULC uprawniającego do wykonywania operacji lądowania w warunkach ograniczonej widzialności dla Kategorii II (Modlin z ILS Kategorii II, 2014-04-04).

Piotr Okienczyc, prezes zarządu portu lotniczego Warszawa-Modlin nie krył zadowolenia z decyzji irlandzkiego towarzystwa. Cały czas rośnie liczba pasażerów podróżujących z Modlina. Uruchomione połączenia krajowe Ryanair do Gdańska i Wrocławia są bardzo dobrym rozwiązaniem i bardzo potrzebnym. Myślę, że będą się dalej rozwijać­ – podkreślił Piotr Okienczyc. Obecnie prowadzimy także rozmowy z innym przewoźnikami, ale konieczność zachowania tajemnicy nie pozwala na ujawnienie ich nazw – dodał prezes portu w Modlinie.  

Kilka dni później, 28 października, Ryanair otworzy kolejną nową bazę w naszym kraju – w porcie lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Będzie tam stacjonować jeden Boeing 737-800. W sezonie letnim 2015 uruchomione zostanie jedno nowe połączenie z Gdańska – do Alicante, które obsługiwane będzie 1 raz w tygodniu. Oprócz tego zwiększy się liczba lotów do Londynu-Stansted (z 9 do 12 tygodniowo) i Warszawy-Modlina (z 1 do 2 dziennie).

Michael O’Leary potwierdził wcześniejsze zapowiedzi, że kierowana przez niego linia chce być nr 1 w Europie. W ciągu następnych 5-10 lat chcemy przewozić 150 mln pasażerów rocznie na Starym Kontynencie, z tego 14-15 mln w Polsce. Naszym zamiarem jest przyciągnięcie klientów biznesowych i rodzin. Ma to sprawić nowe wyposażenie naszych samolotów (Narodziny Boeinga 737 Max 200, 2014-09-09). Chcemy też lepiej komunikować się z pasażerami – powiedział szef irlandzkiego towarzystwa.

Zapytany o możliwość uruchomienia połączeń dalekodystansowych O’Leary stwierdził, że będzie to możliwe, kiedy na rynku będą dostępne samoloty zdolne do ich obsługi. Na razie przewoźnicy z rejonu Zatoki Perskiej wykupili wszystkie samoloty szerokokadłubowe – stwierdził pół żartem, pół serio szef Ryanaira. Może uruchomimy loty dalekodystansowe za 3-4 lata. Polska dowie się o tym pierwsza. Wiele państw jest zainteresowanych tego rodzaju połączeniami – dodał Michael O’Leary.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.