Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze próby Fury

Lotnictwo wojskowe, 24 września 2014

Textron przeprowadził pierwsze próbne odpalenia pocisków Fury.

Rysunek: Textron

Przedsiębiorstwo Textron Systems Weapon & Sensor Systems, poinformowało dziś o przeprowadzeniu dwóch próbnych odpaleń pocisków wielozadaniowych Fury. W Europie są one promowane pod nazwą FreeFall Lightweigth Multi-role Missile (FF LMM, Farnborough 2014: Lekka bomba dla bezzałogowców, 2014-07-15).

Próby przeprowadzono na poligonie U.S. Army Yuma w Arizonie. Nosicielem uzbrojenia był bezzałogowy statek latający Shadow 200. Obydwa pociski trafiły w cel i zniszczyły go.

Za rozwój uzbrojenia odpowiada dział Thalesa UK z Belfastu, współpracujący z Textronem. Światowa premiera FF LMM miała miejsce podczas salonu lotniczego w Farnborough. Od rozpoczęcia prac nad pociskiem do pierwszego odpalenia minęło 15 miesięcy.

Fury naprowadzany jest przy pomocy układu nawigacji bezwładnościowej (INS) / odbiornika GPS oraz półaktywnie laserowo. Masa głowicy bojowej to 2 kg. Jej detonacja może nastąpić po trafieniu w cel,  albo na zadanej wysokości lub z zaprogramowaną zwłoką czasową.

Pocisk, służący do zwalczania lekko opancerzonych pojazdów, małych łodzi lub siły żywej, proponowany jest jako uzbrojenie bezzałogowych statków latających oraz klasycznych samolotów i śmigłowców. Według producenta dokładność trafienia w cel wynosi 1 m.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.