Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A400M zrzuca maksymalny ładunek

Lotnictwo wojskowe, 07 października 2014

Przeprowadzono próbne zrzuty maksymalnego ładunku przenoszonego przez A400M. Jego masa to 24 t.

Jednoczesny zrzut 24 palet z ładowni A400M / Zdjęcie: DGA

W bazie lotniczej Cazaux przeprowadzono próbne zrzuty ładunku, o maksymalnej masie, jaką może przenosić transportowiec Airbus A400M. Nadzorowali je przedstawiciele francuskiej agencji ds. zamówień uzbrojenia (DGA). Był to kolejny etap prób najnowszego europejskiego samolotu transportowego (Zrzuty ładunku z A400M, 2014-03-12).

W ładowni samolotu umieszczono w dwóch rzędach 24 platformy, o wymiarach 1,22 m x 1,22 m. Każda z nich, razem z ładunkiem, miała masę 1 t. Wszystkie platformy zrzucono jednocześnie, w sposób grawitacyjny, przez tylną rampę samolotu.

A400M może przenosić na platformach ładunek o maksymalnej masie 24 t. Jednak jego maksymalny udźwig to aż 32 t.

Obecnie A400M są eksploatowane przez Francję i Turcję. Piąty francuski transportowiec trafił do bazy Armee de l’Air (wojsk lotniczych Francji), BA123 Orléans-Bricy, na początku września. Do końca br. pierwsze A400M trafią też do rąk lotników brytyjskich i niemieckich (Próbny rozruch niemieckiego A400M, 2014-09-30, Oblot brytyjskiego A400M, 2014-09-01),a w 2015 - malezyjskich (Montaż pierwszego A400M dla Malezji , 2014-09-23). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.