Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przedłużona służba eskadry Tornado

Lotnictwo wojskowe, 09 października 2014

W. Brytania postanowiła przedłużyć służbę jednej z eskadr RAF, wyposażonych w samoloty uderzeniowe Tornado.

Potrzeba wykonywania zwiększonej ilości zadań uderzeniowych spowodowała wydłużenie eksploatacji jednej z eskadr RAF wyposażonych w Tornado / Zdjęcie: MO W. Brytanii

Jak wiadomo, wiosną br. rozwiązano dwie eskadry Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych W. Brytanii) wyposażone w samoloty uderzeniowe Tornado GR4 (Dwie eskadry RAF rozwiązane, 2014-03-31). Wiosną 2015, po zakończeniu działań sił zbrojnych Jej Królewskiej Mości w Afganistanie, podobny los miał spotkać także 2.(AC) squadron. Jednak kilka dni temu rząd Davida Camerona podjął decyzję, że służba tej eskadry zostanie przedłużona o rok, do marca 2016.

Powodem jest zwiększone zapotrzebowanie Londynu na samoloty zdolne do wykonywania zadań rozpoznawczych i uderzeniowych, przy pomocy pocisków Brimstone i Storm Shadow oraz bomb kierowanych Paveway IV (Tornado atakują PI, 2014-10-01). Obecnie 8 Tornado GR4 stacjonuje w bazie Akrotiri na Cyprze, skąd wykonują loty nad Irakiem, zwalczając bojówki Państwa Islamskiego. Kontyngent RAF znajduje się także w afgańskim Kandaharze, wspierając oddziały ISAF. Oprócz tego niesprecyzowana liczba samolotów tego typu operuje nad Nigerią, wykonując zadania rozpoznawcze.

RAF mają aktualnie na stanie 97 Tornado GR4. Ich użytkownikami są squadrony 9. i 31. z bazy Marham i 15. (OCU) z bazy Lossiemouth. Samoloty te mają zakończyć służbę w 2018/2019. Ich następcami będą F-35.

Decyzja ta jest mocno krytykowana w W. Brytanii. Inni uzytkownicy Tornado – Arabia Saudyjska, Niemcy i Włochy – zamierzają eksploatować swoje samoloty przez następne 10-15 lat. Przeciwnicy wycofania Tornado ze służby w RAF przypominają los Harrierów, które ich zdaniem niepotrzebnie i zbyt szybko sprzedano Amerykanom (Harriery tylko na części, 2011-11-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.