Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Bomby ćwiczebne dla F-16

Lotnictwo wojskowe, 03 listopada 2014

Inspektorat Uzbrojenia zamierza pozyskać bomby ćwiczebne dla samolotów wielozadaniowych F-16, używanych przez Siły Powietrzne.

Ćwiczebna bomba kierowana GBU-24 podwieszona pod skrzydłem samolotu F-16D Sił Powietrznych / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Inspektorat Uzbrojenia MON opublikował ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia dialogu technicznego, którego przedmiotem będzie uzyskanie doradztwa, które może znaleźć zastosowanie w trakcie przygotowywania specyfikacji technicznej dla kierowanej bomby ćwiczebnej dla samolotów F-16C/D Block 52+.

Bomba ma umożliwiać symulowane użycie bomb kierowanych laserowo, ze szczególnym uwzględnieniem bomb eksploatowanych przez Siły Powietrzne (GBU-12B/D Paveway II i GBU-24(V)1B Paveway III), w zakresie pełnym lub zbliżonym. Dodatkowo wymagane jest zastosowanie identycznej jak w przypadku w/w bomb procedury użytkowania podczas przygotowania misji i bojowego użycia oraz tożsamego sposobu zobrazowania informacji w kabinie pilota.

Bomba powinna być przystosowana do samolotów F-16C/D Block 52+, używanych przez Siły Powietrzne. Powinna być także certyfikowana do przenoszenia i użycia przez samoloty tego typu, z wykorzystaniem posiadanych przez Siły Powietrzne urządzeń uzbrojenia lotniczego i wyposażenia hangarowo-lotniskowego. Bomba ćwiczebna powinna także być naprowadzana na cel za pomocą zasobnika celowniczego Sniper i urządzeń używanych przez wysuniętych nawigatorów naprowadzania (JTAC).

Bomby mają być dostarczone w kontenerach, lub skrzyniach transportowo-magazynowych, z pełną dokumentacją eksploatacyjną. Producent powinien zagwarantować co najmniej 3-letni okres przydatności technicznej do użycia zgodnie z przeznaczeniem.

Dialog techniczny będzie obejmował ocenę możliwości spełnienia wstępnie określonych wymagań, wstępne oszacowanie kosztów realizacji i potrzeb czasowych na realizację projektu oraz uzyskanie informacji, które mogą zostać wykorzystane w trakcie definiowania wymagań technicznych projektu.

Zgłoszenie do udziału należy nadesłać do 28 listopada, w języku polskim. Dialog techniczny ma zostać przeprowadzony do 27 lutego 2015.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.