Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indonezyjski wwo Badak

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 13 listopada 2014

Indonezyjska PT Pindad razem z belgijską CMI pokazały na IndoDefence nowy wóz wsparcia ogniowego Badak 6x6, uzbrojony w armatę kalibru 90 mm.

Silnik w wwo Badak został umieszczony w innym miejscu niż w transporterze ANOA-2. W celu zwolnienia miejsca na mechanizm wieży, jednostkę napędową umieszczono w przedniej części kadłuba, po jego lewej stronie / Zdjęcie : Michał Jarocki

Badak oparty jest na przebudowanym transporterze opancerzonym ANOA-2 6x6, produkowanym przez PT Pindad (Pierwszy czołg indonezyjski, 2013-11-03). Sto tych ostatnich pojazdów kupiła indonezyjska armia. Głównym powodem przekonstruowania transportera, było stworzenie przestrzeni do zamocowania wieży.

Stalowy pancerz kadłuba zabezpiecza załogę przed amunicją przeciwpancerną 7,62 mm x 51 wystrzeloną z 30 m (STANAG 4569 poziom 3). Wieża chroniona jest pancerzem o odporności na poziomie 1 STANAG 4569, co oznacza ochronę przed amunicją zwykłą 7,62 mm x 51 i 5,56 mm x 45 jednak może być podniesiona do poziomu 4 (odporność na pociski przeciwpancerne nabojów 14,5 mm x 114).

Transporter ANOA-2, na którym oparty jest wwo Badak, zadebiutował na targach Indodefence 2010

W dwumiejscowej wieży zamontowano 90-mm armatę CSE 90 LP CMI Defense (Eurosatory: Belgijski Anders, 2012-06-13) oraz sprzężony z nią 7,62-mm karabin maszynowy . Drugi kaem zainstalowano na obrotnicy na dachu wieży.

Masa pojazdu wynosi 14 t, a jego wymiary to 6 m długości, 2,5 m szerokości i 2,9 m wysokości (do stropu wieży). Prześwit wynosi 0,40 m. Układ napędowy bazuje na wysokoprężnym, turbodoładowanym silniku Renault. Generowana przez 6-cylindrową jednostkę napędową moc 340 KM, jest przekazywana przez 6-obiegową skrzynię automatyczną na wszystkie sześć, niezależnie zawieszonych kół. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 90 km/h a jego zasięg 600 km.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.