Zakupione przez Peru śmigłowce morskie SH-2G Super Seasprite przejdą remont i modernizacje.
Cztery śmigłowce otrzymają nowe lub zmodernizowane wyposażenie pokładowe, służące do obserwacji i analizy otoczenia oraz zwalczania okrętów podwodnych, w tym radiolokatory APS-143C(v)3 i sonary zanurzeniowe. Piąty zostanie z kolei poddany przeglądowi technicznemu, poprzedzającemu jego przekazanie nowemu użytkownikowi (Peru kupuje śmigłowce morskie, 2014-10-10).
Modernizacja peruwiańskich śmigłowców została zlecona General Dynamics Canada i ich producentowi, Kaman Aerospace. Jej szczegóły opracowano na podstawie doświadczeń z kanadyjskiego programu zakupu wiropłatów CH-148 Cyclone (Kanada jednak kupi CH-148, 2014-01-08). Nowe śmigłowce będą stacjonować w przyszłości m.in. na odkupionym latem od Holandii okręcie zaopatrzeniowym HNLMS Amsterdam (HNLMS Amsterdam sprzedany, 2014-07-18).
Śmigłowce uzupełnią w linii obecnie eksploatowane Sikorsky SH-3D i Agusta/Bell 212ASW. Na ich uzbrojenie mają składać się m.in. w pociski klasy powietrze-powierzchnia AGM-65 Maverick oraz torpedy.
Nowe peruwiańskie śmigłowce były eksploatowane od 2001 przez Royal New Zealand Navy (RNZN, królewską Marynarkę Wojenną Nowej Zelandii). Wiropłaty zostały z czasem odsprzedane General Dynamics Air & Space of Canada. Ich miejsce zajmą wkrótce SH-2G(I), zakupione pierwotnie przez Australię. Canberra zrezygnowała z ich eksploatacji ze względu na problemy terminowością dostaw i zdatnością do lotu (Oblot nowozelandzkiego SH-2G, 2014-04-16).