Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ospreye zastąpią Greyhoundy

Lotnictwo wojskowe, 14 stycznia 2015

US Navy zamierza zastąpić samoloty transportowe C-2A Greyhound przemiennopłatami HV-22 Osprey.

Według nieoficjalnych planów MV-22 mają zastąpić C-2A, używane do transportu zaopatrzenia na lotniskowce US Navy / Zdjęcie: USMC

Portal Breakingdefense, powołując się na porozumienie, jakie na początku br. zawarli Sekretarz Marynarki Ray Mabus, Szef Operacji Morskich adm. Jonathan Greenert i Dowódca Marine Corps gen. Joseph Dunford, informuje, że w latach budżetowych 2018-2022 US Navy zakupi po 4 przemiennopłaty V-22 Osprey. Zostaną one skierowane do służby jako następcy samolotów C-2A Greyhound, używanych do transportu zaopatrzenia na lotniskowce (tzw. misji COD – Carrier Onboard Delivery).

Przewiduje się, że V-22 pochodzić będą z serii produkcyjnych przemiennopłatów przeznaczonych dla USMC. Marynarka zajmie się ich przebudową do wersji HV-22, a marines zajmą się szkoleniem załóg lotniczych i personelu obsługowego.

C-2A używane są przez US Navy od pół wieku. Najnowsze samoloty, w wersji C-2A(R) dostarczano do 1990. Zastąpienie ich przez V-22 będzie nie tylko modernizacją floty, ale także zwiększy skuteczność wykonywania misji COD, dzięki zdolności Ospreya do pionowego startu i lądowania. Co najważniejsze, prędkość przelotowa Greyhounda wynosi 465 km/h i jest niespełna 10 km/h większa niż analogiczny parametr V-22.  

Jak wiadomo, wstępne plany US Navy zakładały zakup 48 HV-22, przeznaczonych do zadań ratownictwa bojowego, transportu sił specjalnych i zaopatrzenia, lecz ostatecznie plany te zarzucono (US Navy testuje Osprey'a, 2012-10-11). W 2013 lotnicy USMC przeprowadzili próby przewozu pasażerów i ładunku w ładowni Ospreya na i z pokładu lotniskowca USS Harry S. Truman (CVN 75). W końcowej ocenie stwierdzono, że V-22 jest skutecznym, elastycznym i bezpiecznym statkiem powietrznym przystosowanym do wykonywania zadań COD bez konieczności wprowadzania dodatkowych modyfikacji i nie wpływającym na pogorszenie zdolności do wykonywania operacji lotniczych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.