Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ustalenia w sprawie katastrofy Trans Asia

Lotnictwo cywilne, 09 lutego 2015

Władze lotnicze Republiki Chińskiej opublikowały wstępne ustalenia w sprawie przyczyn katastrofy ATR 72-600, należącego do linii Trans Asia.

Zdjęcie: US News

Rada bezpieczeństwa lotniczego Republiki Chińskiej opublikowała wstępne wyniki analizy danych odzyskanych z pokładowych rejestratorów parametrów lotu i rejestratora rozmów w kabinie załogi samolotu ATR 72-600 należącego do linii Trans Asia, który rozbił się w ubiegłym tygodniu (Katastrofa ATR 72-600 Trans Asia, 2015-02-04). Wynika z nich, że już 5 s po starcie, który nastąpił o 10:52:33 czasu lokalnego, załoga otrzymała ostrzeżenie o zgaśnięciu prawego silnika PW127M. W wyniku awarii nastąpiło automatyczne przestawienie prawego śmigła w chorągiewkę. Samolot znajdował się wówczas na wysokości 366 m.

Po awarii ATR 72-600 Trans Asia kontynuował wznoszenie do wysokości 503 m. O godz. 10:53:04, z niewyjaśnionych przyczyn, załoga zaczęła zmniejszać moc sprawnego, lewego silnika, aż do biegu jałowego, odcinając dopływające do niego paliwo o 10:53:24, co spowodowało przestawienie także lewego śmigła w chorągiewkę. W międzyczasie system alarmujący załogę kilka razy nadał ostrzeżenie o przeciągnięciu.

Piloci zgłosili kontrolerom sytuację awaryjną o 10:53:34, informując o zgaśnięciu prawego silnika. Rejestrator zanotował, że o 10:54:20 nastąpiło ponowne uruchomienie lewego silnika. 14 s później słyszany jest brzęczyk ostrzegawczy, a po 0,4 s – niezidentyfikowany dźwięk w kabinie załogi. Zapis urywa się o 10:54:36.

W katastrofie zginęło 35 spośród 58 osób znajdujących się na pokładzie samolotu. Los 8 jest nieznany. Według tajwańskich śledczych, obecnie nie można w jednoznaczny sposób stwierdzić, czy przyczyną katastrofy była awaria zespołu napędowego, czy błąd ludzki.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.