Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy lot X2

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 28 sierpnia 2008

Wczoraj odbył się pierwszy lot nowego demonstratora technologii Sikorsky X2, śmigłowca z dodatkowym śmigłem pchającym.

X2 w zawisie. Bardzo ostrożnie prowadzona próba ma udowodnić podstawowe założenia konstrukcyjne. Przedstawiciele producenta przyznali, że to bardzo wczesny etap badań. Do uzyskania gotowej do produkcji konstrukcji, jest jeszcze bardzo daleka droga / Zdjęcie: Sikorsky Aircraft Co.

X2 to rozwinięcie S-69 (XA-59A), konstrukcji z lat 1970., która charakteryzowała się zastosowaniem dwóch przeciwbieżnych wirników głównych i dodatkowych silników odrzutowych, które zapewniły maszynie osiągnięcie prędkości maksymalnej aż 518 km/h.

Obecnie rozwijana konstrukcja, zamiast silników odrzutowych, ma dodatkowe śmigło pchające, przez co podobna jest bardziej do prac Franka Piaseckiego (zobacz: Zmarł Frank Piasecki) i jego Piasecki Aircraft Co.(PiAC), który rozwija ostatnio - na zamówienie US Navy - X-49A Speedhawk, czyli przebudowanego SH-60B Blackhawka.

Pierwszy lot X2 trwał 30 minut. Odbył się w zakładzie koncernu, Schweizer Aircraft Corp. w Horseheads, w stanie Nowy Jork. W trakcie próby maszyna znalazła się w zawisie, w którym dokonano również obrotu śmigłowca w płaszczyźnie poziomej. Pilot doświadczalny, Kevin Bredenbeck, wypróbował również zachowanie demonstratora w locie do przodu.

Celem projektu, jest zbudowanie maszyny, zdolnej do uzyskania prędkości przelotowej ponad 460 km/h, nieosiągalnej dla klasycznych śmigłowców. Prace nad nietypowym śmigłowcem trwają od 4 lat, a wszystkie koszty pokrywa z własnych środków Sikorsky Aircraft.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.