Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy F-35A dla Włoch

Lotnictwo wojskowe, 13 marca 2015

W zakładach w Cameri zaprezentowano pierwszy samolot wielozadaniowy F-35A, przeznaczony dla wojsk lotniczych Włoch.Pierwszy F-35A Lightning II dla wojsk lotniczych Włoch. Oblot samolotu ma nastąpić we wrześniu br. / Zdjęcie: Lockheed Martin

Wczoraj w zakładach w Cameri odbyła się uroczysta prezentacja pierwszego samolotu wielozadaniowego F-35A Lightning II, przeznaczonego dla Aeronautica Militare (wojsk lotniczych Włoch). Oznaczony jako AL-1, jest zarazem pierwszym samolotem tego typu, zmontowanym poza terenem USA. Jego oblot nastąpi we wrześniu br.

W 2016 AL-1, razem z 3 kolejnymi F-35A, zostanie przebazowany do bazy US Air Force Luke, gdzie posłuży do szkolenia instruktorów Aeronautica Militare. Z kolei szkolenie pilotów włoskich F-35B rozpocznie się pod koniec 2017 w MCAS Beaufort. Ogółem Włochy zamówiły dotychczas 8 samolotów, po trzy z 6. i 7. serii oraz dwa z 8. serii produkcyjnej.

W zakładach w Cameri, które są własnością włoskiego resortu obrony, znajduje się linia montażu końcowego i odbioru F-35. Pracuje  tam ponad 750 osób, zatrudnionych przez Alenię Aermacchi i Lockheed Martina. We włoskiej wytwórni znajduje się 11 stanowisk montażowych i 5 stanowisk przeznaczonych do wykonywania prac obsługowych, napraw, przeglądów i modernizacji.

Obecnie trwa tam montaż 7 kolejnych F-35A. Według źródeł włoskich, 5 z nich odbiorą Aeronautica Militare (Jednak 90 F-35 dla Włoch, 2015-02-17). W przyszłości powstaną tam wszystkie Lightningi II (w wersji A i B) przeznaczone dla sił zbrojnych Włoch. Trwają też przygotowania do rozpoczęcia montażu F-35A, które odbiorą Koninklijke Luchtmacht (królewskie wojska lotnicze Holandii, Holenderskie plany względem F-35, 2014-01-04).

Lockheed Martin zakłada, że Cameri stanie się centrum dostaw Lightningów II dla innych odbiorców z Europy, w miarę zdobywania kolejnych zamówień. Oprócz tego we włoskiej placówce wykonywane będą standardowe prace obsługowe, naprawy, przeglądy i modernizacje płatowca i silnika F-35. Wstępna zdolność w tym zakresie zostanie uzyskana do 2018.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.