Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pumy przyjęte do służby

Wojska lądowe, 07 maja 2015

Bundeswehra przyjęła do służby nowe bojowe wozy piechoty Puma.

Heer będą pierwszym użytkownikiem bwp Puma. Niemcy zakupią co najmniej 350 pojazdów. Dostawy powinny zakończyć się w 2018. Koszt jednostkowy nowych bwp wynosi 6-10 mln euro (24-41 mln zł). Pumy zastąpią w linii wiekowe bwp rodziny Marder / Zdjęcie: PSM

Dowództwo Heer (wojsk lądowych Niemiec) wydało zgodę na rozpoczęcie eksploatacji seryjnych bwp Puma. Wcześniej, niemiecka agencja zamówień obronnych (BAAINBw) zezwoliła na przyjęcie wozów do służby oraz ich przekazanie jednostkom zmechanizowanym. Producent pojazdów, spółka Projekt System & Management GmbH (PSM, joint-venture Krauss-Maffei Wegmann i Rheinmetall Defence), poinformował o rozpoczęciu szkolenia pierwszych grup instruktorów oraz żołnierzy oddziałów liniowych.

Wydanie zgody na eksploatację bwp Puma poprzedziły wielomiesięczne próby terenowe (Koniec prób Pumy, 2014-06-12). Niemieckie wozy przetestowano m.in. w diametralnie odmiennych warunkach klimatycznych północnej Norwegii oraz ZEA (Pustynne próby Pumy, 2013-12-10, Zimowe testy Pumy, 2012-03-20). Ocenie poddano własności pojazdów w trudnych warunkach terenowych i ich działanie w skrajnych temperaturach. Dużo uwagi poświęcono ocenie charakterystyk trakcyjnych i funkcjonowaniu urządzeń obserwacji i analizy pola walki.

Seria testów terenowych pozwoliła na wykrycie i usunięcie błędów konstrukcyjnych. Krytycznie oceniono m.in. pracę kanału obserwacji nocnej oraz problemy z przekazywaniem danych z czujników do znajdujących się na zewnątrz żołnierzy desantu. Istniało nawet ryzyko, że poprawa projektu bwp może opóźnić tempo dostaw seryjnych pojazdów (Bwp Puma z poślizgiem?, 2013-10-21).

Omawiane próby wykazały też wady uzbrojenia strzeleckiego niemieckich bwp w postaci 5,56-mm karabinka maszynowego H&K MG 4A1 (Nowe uzbrojenie Pumy, 2014-09-17). Bundeswehra zleciła już PSM analizę możliwości zabudowania innego uzbrojenia w pojeździe.

Rozpoczęcie eksploatacji bwp Puma przez Heer określane jest przez PSM jako przełomowy moment w historii programu rozwojowego konstrukcji. Pozytywne doświadczenia wojsk lądowych Niemiec z użycia nowych wozów bojowych mają pomóc producentowi w promocji Pumy poza granicami kraju (Eurosatory 2014: Seryjna Puma w Paryżu, 2014-06-17). Jak wiadomo, wstępne zainteresowanie niemieckimi pojazdami wyrażają siły zbrojne Australii, Kanady i USA.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.