Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trwają poszukiwania pilotów litewskiego An-2

Lotnictwo cywilne, 21 maja 2015

Przedwczoraj ekipa poszukiwawcza odnalazła zaginiony nad Bałtykiem samolot An-2, który leciał ze Szwecji na Litwę. Nadal trwają poszukiwania jego dwóch pilotów.

Zaginiony samolot to dwupłatowy An-2 nr rej. LY-AET, nr ser. 1G192-07. Został zakupiony w Szwecji przez Klaipeda Airlines dla wykonywania prac agrolotniczych. Wystartował 16 maja o 13:12 z lotniska Kattleberg Älvängen pod Goeteborgiem. Ostatni kontakt radiolokacyjny z nim miał miejsce o 15:16

19 maja wieczorem załoga niszczyciela min LNS Kuršis (M54) typu Hunt odnalazła zaginiony 3 dni wcześniej samolot An-2 (Nad Bałtykiem zaginął litewski An-2, 2015-05-17), który leciał nad Bałtykiem z Danii przez Szwecję na Litwę. Wrak znajduje się na głębokości 124 metrów, 116 km od brzegu, zaledwie 700 metrów od pozycji, na której samolot był po raz ostatni zaobserwowany przez szwedzki nadmorski radar obserwacyjny. Samolot został zidentyfikowany przez podwodnego robota, którego kamera przesłała obraz z numerem rejestracyjnym – LY-AET.

W wyniku bardziej szczegółowej obserwacji okazało się, że w kabinie prawdopodobnie nie ma członków załogi. Nadal więc trwają ich poszukiwania. Uczestniczą w nich dwa litewskie okręty – LNS Kuršis i LNS Šakiai.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra