Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Gruziński bezzałogowiec bojowy

Lotnictwo wojskowe, 31 maja 2015

Podczas wystawy w Tbilisi gruzińskie Ministerstwo Obrony zademonstrowało bezzałogowy śmigłowiec bojowy. Zbudowano go na bazie amerykańskiego RotorWay Exec 162F.

Nowy gruziński śmigłowiec bezzałogowy / Zdjęcie: Facebook

Podczas wystawy z okazji Dnia Niepodległości w Tbilisi NTC Delta – instytut należący do Ministerstwa Obrony Gruzji pokazał po raz pierwszy bezzałogowy śmigłowiec rozpoznawczo-uderzeniowy. Wykorzystano w nim kluczowe komponenty amerykańskiego śmigłowca RotorWay Exec 162F. Śmigłowiec tego typu w barwach NTC Delta można było zobaczyć na podobnej wystawie rok wcześniej.

Wystawcy nie ujawnili oficjalnych parametrów bezzałogowca. Można było jednak zobaczyć, że jest on uzbrojony w dwa 7,62-mm napędowe karabiny maszynowe GI M134G i dwie wyrzutnie niekierowanych 80-mm pocisków rakietowych S-8. Pod kadłubem umieszczono głowicę obserwacyjno-celowniczą wyposażoną w kamery rejestrujące obraz w dzień i w nocy.

Bazowy śmigłowiec RotorWay Exec 162F na zeszłorocznej wystawie w Tbilisi / Zdjęcie: scout-thedeaddistrict.blogspot

Bazowy śmigłowiec RotorWay Exec 162F ma maksymalna masę startową równą 680 kg. Napędzany jest silnikiem RI-162 o mocy 150 KM zasilanym benzyną samochodową. Seryjną produkcję śmigłowców Exec 162F przedsiębiorstwo RotorWay International zakończyło w 2011.

Wszystko wskazuje na to, że pokazany w Tbilisi bezzałogowy śmigłowiec nie został jeszcze oblatany. Przedstawiciele NTC Delta nie ujawnili, jakie są dalsze plany związane z rozwojem nowej konstrukcji. Analitycy wątpią, by zakończył się on sukcesem, choćby ze względu na zastosowanie dwóch wielolufowych działek o dużym odrzucie, prawdopodobnie zbyt dużym dla stosunkowo lekkiej konstrukcji śmigłowca.


Drukuj Góra