Zakończono wieloletni program modernizacji i wydłużenia resursu okrętu podwodnego INS Sindhukirti. Jednostka przechodzi obecnie testy morskie.
Po wielu latach oczekiwań, stocznia Hindustan Shipyard Ltd. (HSL) z Visakhapatnam na wschodzie kraju zakończyła program modernizacji i wydłużenia trwałości użytkowej konwencjonalnego okrętu podwodnego INS Sindhukirti (S61), typu Sindhughosh (proj. 877EKM). Prace na okręcie rozpoczęto w 2006. Koszt przedsięwzięcia wyniósł 7-8 mld INR (414-473 mln zł).
Okręt otrzymał m.in. unowocześnioną aparaturę sonarową, urządzenia łączności, wydajniejsze elementy układu pędnego oraz zintegrowany system dowodzenia, kierowania i prowadzenia walki. Jednostkę przystosowano też do przenoszenia i odpalania pocisków przeciwokrętowych 3M-54 Klub. Producent wymienił też ok. 100 km przewodów i 30 km rur.
Próby morskie rozpoczęto po zakończeniu kilkutygodniowych testów portowych. Jednostka powinna wrócić do czynnej służby do końca 2015. INS Sindhukirti jest pierwszym OP typu Sindhughosh modernizowanym przez rodzimą stocznię. W przeszłości jednostki proj. 877EKM wysyłano w Rosji. Prace modernizacyjne prowadzono m.in. na terenie stoczni Zwiezdoczka na północy kraju (INS Sindhurakshak w Indiach, 2013-04-30).