Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Turcja będzie produkować Do 328

Lotnictwo cywilne, 02 czerwca 2015

Przedsiębiorstwo Sierra Nevada zawarło z Turcją umowę w sprawie wznowienia produkcji samolotów komunikacji regionalnej Do 328.

Wizualizacja kolejnego, być może udanego, wcielenia samolotu komunikacji regionalnej Do 328 – TRJ 328 / Rysunek: SNC

Amerykańskie Sierra Nevada Corp. (SNC) podpisało z tureckim Ministerstwem Transportu, Spraw Morskich i Łączności memorandum o porozumieniu w sprawie produkcji samolotów komunikacji regionalnej. Pod uwagę brane jest wytwarzanie zarówno turbośmigłowych T328 (Do 328), jak i odrzutowych TRJ328 (Do 328 Jet), o pojemności 32 pasażerów. Posłużą one do obsługi połączeń pomiędzy mniejszymi miastami na terenie Turcji.

W program zaangażowane zostaną Turkish Aerospace Industries (TAI), a Aselsan, TEI, Havelsan, Alp Aviation, Kale Aviation i Turkish Cabin Interior Inc. (TCI). Turków wspomagać mają spółki zależne SNC – 328 Support Services GmbH, 3S Certification LLC i 3S Engineering LLC.

Jednocześnie rozpocznie się projektowanie nowych samolotów komunikacji regionalnej – TRJ628 z napędem odrzutowym i TR628 z napędem turbośmigłowym, przystosowanych do przewozu ponad 60 osób. Wszystkie samoloty mają spełniać wymagania EASA. Będą one produkowane w nowych zakładach, które powstaną w Turcji, ze znaczącym udziałem finansowym SNC. Amerykanie zamierzają też oferować je na eksport, m. in. agencjom rządowym USA.

Amerykańsko-turecka kooperacja jest kolejną próbą wskrzeszenia samolotów komunikacji regionalnej Do 328 /Jet. Okresem ich największych sukcesów były lata 1990. Niestety, z powodu bankructwa Dorniera, a następnie AvCraft, które przejęło prawa do produkcji, od ponad dekady nie udało się wznowić ich produkcji. W 2009 na bazie Do 328 Jet opracowano eksperymentalny samolot towarowy z kompozytowym kadłubem – ACCA (Oblot ACCA, 2009-06-04). Turcy mają nadzieję, że dzięki przejęciu praw autorskich do rodziny Do 328 uda im się opracować własne samoloty komunikacji regionalnej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.