Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brazylia zamawia nowe SC-105

Lotnictwo wojskowe, 02 lipca 2015

Wojska lotnicze Brazylii zamówiły nowe samoloty poszukiwawczo-ratownicze SC-105.

Obecnie wojska lotnicze Brazylii dysponują parą SC-105 / Zdjęcie: MO Brazylii

Dowództwo ForçaAéreaBrasileira (FAB, wojsk lotniczych Brazylii) poinformowało o zakupie 3 nowych samolotów poszukiwawczo-ratowniczych SC-105 Amazonas (miejscowe oznaczenie C295). Zamiar ten sygnalizowano rok temu (Nowe nabytki lotnictwa Brazylii, 2014-07-29). Obecnie FAB dysponują 10 transportowymi C-105 i parą SC-105. Te ostatnie używane są przez Esquadrão Pelicano (2°/10° GAV), z bazy Campo Grande.

Nowe SC-105, które także wejdą w skład tej jednostki, będą odróżniać się od starszej wersji większą liczbą okien obserwacyjnych – 4 zamiast 2 – zabudowanych na burtach, a także nowoczesnym wyposażeniem optoelektronicznym, umożliwiającym dostrzeżenie samolotu pomiędzy gęstą roślinnością w dżungli, czy człowieka na morzu. Będą one też wyposażone w wieloczynnościowy radiolokator obserwacyjny ELTA Systems EL/M-2022A(V)3, o zasięgu 360 km i urządzenia łączności satelitarnej.

Załoga składać się będzie z 9 lotników: 2 pilotów, technika pokładowego, operatorów radaru i głowicy FLIR oraz czterech obserwatorów, zajmujących miejsca przy oknach. W zależności od długości misji ich liczba może zostać zwiększona.

SC-105, razem z P-3AM i KC-390 (KC-390 oblatany, 2015-02-04) będą służyły Brazylijczykom do wykonywania zadań poszukiwawczo-ratowniczych na morzu, w ramach uzgodnień poczynionych z Międzynarodową Organizacją Lotnictwa Cywilnego (ICAO) i Międzynarodową Organizacją Morską (IMO). Na ich mocy rząd w Brasilii jest zobowiązany do patrolowania ponad 22 mln km2 południowego Atlantyku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.