Eurocopter zakończył pierwszą fazę prób śmigłowca bojowego Tiger HAD, uzbrojonego w przeciwpancerne pociski kierowane Spike-ER. Odpalenia wykonano na terenie poligonu El Arenosillo, należącego do hiszpańskiego Narodowego Instytutu Techniki Lotniczej (INTA).
W trakcie prób odpalono siedem ppk. Pięć z nich nie miało silnika napędowego - pociski posłużyły do określenia, czy można je wystrzeliwać podczas lotu postępowego i w zawisie. Dwa pozostałe pociski (wyposażone w silniki) odpalono do celów odległych o 6-8 km - pierwszy w trybie lock on before launch (LOBL, namierzenie celu przed odpaleniem), a drugi w trybie lock on after launch (LOAL, namierzenie celu po odpaleniu). Sześć Spike-ER odpaliła załoga złożona wyłącznie z oblatywaczy Eurocoptera, zaś odpalenia siódmego ppk dokonał dowódca mieszanej załogi - operator uzbrojenia ze składu Fuerzas Aeromoviles del Ejercito de Tierra (Sił Aeromobilnych Wojsk Lądowych Hiszpanii).
Hiszpanie odbiorą 24 Tigery - 18 w wersji HAD i 6 w wersji HAP, które zostaną przebudowane do tego standardu. Za ich obsługę techniczną i dostawę części zamiennych odpowiadać będzie Eurocopter.
Dostawy śmigłowców HAD zaplanowano na lata 2010-14. Hiszpańskie Tigery będą montowane w zakładach Eurocopter Espana w Albacete. Oprócz tego Hiszpanie będą wyłącznym producentem tylnej części kadłuba dla tego typu, także dla wiropłatów przeznaczonych na eksport. Modernizacją silnika dla potrzeb Tigera HAD zajmą się konsorcja ITP i MTR, zaś urządzenia WRE dostarczy Indra.