Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tiger HAD odpala Spike

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 23 września 2008

Eurocopter zakończył pierwszą fazę prób śmigłowca bojowego Tiger HAD, uzbrojonego w przeciwpancerne pociski kierowane Spike-ER. Odpalenia wykonano na terenie poligonu El Arenosillo, należącego do hiszpańskiego Narodowego Instytutu Techniki Lotniczej (INTA).

Tiger HAD jest wersją wsparcia i przewagi powietrznej, będącą pochodną modelu HAP wybranego przez francuskie ALAT. Hiszpanie otrzymają  wiropłaty uzbrojone w działko kal. 30 mm, wyrzutnie niekierowanych pocisków rakietowych, pociski klasy powietrze-powietrze Mistral oraz ppk Spike-ER. Koszt ich zakupu wynosi 1,35 mld Euro / Zdjęcie: Eurocopter

W trakcie prób odpalono siedem ppk. Pięć z nich nie miało silnika napędowego - pociski posłużyły do określenia, czy można je wystrzeliwać podczas lotu postępowego i w zawisie. Dwa pozostałe pociski (wyposażone w silniki) odpalono do celów odległych o 6-8 km - pierwszy w trybie lock on before launch (LOBL, namierzenie celu przed odpaleniem), a drugi w trybie lock on after launch (LOAL, namierzenie celu po odpaleniu). Sześć Spike-ER odpaliła załoga złożona wyłącznie z oblatywaczy Eurocoptera, zaś odpalenia siódmego ppk dokonał dowódca mieszanej załogi - operator uzbrojenia ze składu Fuerzas Aeromoviles del Ejercito de Tierra (Sił Aeromobilnych Wojsk Lądowych Hiszpanii).

Hiszpanie odbiorą 24 Tigery - 18 w wersji HAD i 6 w wersji HAP, które zostaną przebudowane do tego standardu. Za ich obsługę techniczną i dostawę części zamiennych odpowiadać będzie Eurocopter.

Dostawy śmigłowców HAD zaplanowano na lata 2010-14. Hiszpańskie Tigery będą montowane w zakładach Eurocopter Espana w Albacete. Oprócz tego Hiszpanie będą wyłącznym producentem tylnej części kadłuba dla tego typu, także dla wiropłatów przeznaczonych na eksport. Modernizacją silnika dla potrzeb Tigera HAD zajmą się konsorcja ITP i MTR, zaś urządzenia WRE dostarczy Indra.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.