Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbił się Tu-95MS

Lotnictwo wojskowe, 15 lipca 2015

Na Dalekim Wschodzie FR rozbił się strategiczny bombowiec Tu-95MS. 5 członków jego załogi uratowało się na spadochronach, a 2 zginęło.

Tu-95MS / Zdjęcie: WWS FR

Wczoraj o 16:51 czasu lokalnego (6:51 UTC) w rejonie poligonu lotniczego Litowka, niedaleko wioski Iwankowcy, ok. 60 km od Chabarowska, rozbił się bombowiec strategiczny Tu-95MS. Samolot był nieuzbrojony i upadł w niezaludnionym terenie, na tajgę, więc ofiar i strat na ziemi nie było. Jego załoga wyskoczyła na spadochronach.

W akcji poszukiwawczo-ratowniczej brały udział 2 śmigłowce Mi-8 i samolot An-12. Okazało się, że 5 członków załogi uratowało się i trafiło do szpitali, a 2 zginęło. Zginął dowódca samolotu, mjr Anton Botieczko, któremu nie otworzył się spadochron, i mechanik pokładowy, mjr Aleksandr Zajcew, który wylądował na bagnie i utonął.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Dowództwo WWS informowało pierwotnie o awarii 3 albo 4 silników. Później wskazywano raczej na problem z jakością paliwa. Po katastrofie czasowo wstrzymano loty Tu-95MS.

Rozbity bombowiec strategiczny Tu-95MS bazował na lotnisku Ukrainka. Należał do 6952. bazy lotniczej, przemianowanej niedawno z 326. ciężkiej bombowej dywizji lotniczej. WWS FR dysponują obecnie ponad 30 samolotami tego typu (Katastrofa Tu-95MS, 2015-06-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.