We Włoszech zakończono próby samolotu transportowego C-27J Spartan z zabudowanymi wingletami.
Koncern Alenia Aermacchi poinformował o zakończeniu prób jednego z samolotów transportowych C-27J Spartan, wyposażonego w winglety. Loty rozpoczęto 15 czerwca. Przed rozpoczęciem prób winglety, wyprodukowane metodą drukowania addytywnego (3D) zbadano w laboratorium w Neapolu-Pomigliano, w celu określenia ich zdatności do lotu.
Loty próbne Spartana z zabudowanymi wingletami prowadzono w zakładach w Turynie-Caselle. Po zakończeniu analiz zgromadzonych danych zostanie podjęta decyzja o rozpoczęciu produkcji seryjnych C-27J z wingletami (Pierwszy Spartan już w Australii , 2015-06-29, Linia montażowa C-27J w Peru, 2015-06-26).
Winglety, zwane też sharkletami, czyli rozpraszacze wirów na końcówkach skrzydeł, są powszechnie stosowane w samolotach pasażerskich (Nowe winglety dla United, 2013-07-18, Sharklety dla A330neo, 2015-04-24). Ich zabudowanie przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa o kilka procent, a co za tym idzie do zwiększenia długotrwałości lotu. Airbus wprowadził też analogiczne rozwiązanie w wojskowym transportowcu C295W (TMB2013: Airbus Military przedstawia C295W, 2013-05-29).