Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

H135 do obsługi farm wiatrowych

Lotnictwo cywilne, 31 lipca 2015

Airbus Helicopters dostarczył HTM pierwszy śmigłowiec H135 przeznaczony do obsługi nadmorskich farm wiatrowych. 

Najnowszy nabytek HTM – śmigłowiec H135, będzie używany do obsługi farm wiatrowych w Zatoce Helgolandzkiej / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Wczoraj w Emden Airbus Helicopters przekazał przedsiębiorstwu HTM Helicopter Travel Munich GmbH pierwszy śmigłowiec H135 (znany wcześniej jako EC135 T3) w konfiguracji przeznaczonej do obsługi farm wiatrowych. Wiropłat będzie operował z baz w Emden, Norden, Borkum i Helgoland, obsługując farmy wiatrowe w Zatoce Helgolandzkiej.

HTM zdobyło dotychczas kontrakty na obsługę 10 farm wiatrowych, których właścicielami są DONG, EWE, EON, Siemens, DOTI, ADWEN i Senvion. Przeznaczona do tego typu zadań flota HTM liczy 5 EC135 P2+, bazujących wzdłuż wybrzeża Morza Północnego, a do początku 2016 powiększy się do 11 śmigłowców z rodziny H135. Od 2009 wylatały one ponad 6 tys. godzin, realizując ponad 25 tys. cykli transportu ładunków.

H135 przeznaczony do wykonywania misji w rejonach nadmorskich wyposażony jest we wciągarkę, tratwę ratunkową, oświetlenie umożliwiające awaryjne opuszczenie śmigłowca, automatycznie uruchamiany awaryjny nadajnik lokacyjny (ELT), trójosiowego pilota automatycznego, radiolokator meteorologiczny, podwodny nadajnik lokacyjny i pływaki awaryjne, certyfikowane do używania przy stanie morza wynoszącym 6 (LIMA 2015: APL zamawia H135 , 2015-03-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.