Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Szczegóły wypadku testowej Cessny

Lotnictwo cywilne, 25 września 2008

Tydzień temu doszło do wypadku testowej Cessny 162 Skycatcher. Wczoraj rzecznik producenta ujawnił, że stało się to po wprowadzeniu samolotu w niekontrolowany korkociąg. Spadochron samolotu nie zadziałał prawidłowo. Pilot uratował się.

SkyCatcher to dwumiejscowy, metalowy górnopłat, napędzany silnikiem Teledyne Continental O-200D o mocy 100 KM, z kompozytowym śmigłem o stałym skoku, które zapewniają osiągnięcie 218 km/h. Samolot należy do klasy LSA (light sport aircraft), czyli do najszybciej rozwijającego się sektora lekkiego lotnictwa w USA. Ma maksymalną masę startową 599 kg (dopuszczalna to 600 kg), ok. 160 kg mniejszą niż Cessna 152, która ma podobne wymiary / Zdjęcie: Cessna

Wypadek miał miejsce niedaleko Douglass. Prototypowy samolot N162XP, jeden z 3 wykorzystywanych do prób, został przez pilota przeciągnięty na wysokości ok. 3 300 m. Samolot wszedł w niekontrolowany korkociąg. Wobec niemożności wyprowadzenia z niego maszyny, pilot uruchomił system ratowniczy (Ballistic Recovery Systems, BRS), czyli duży spadochron, który ma za zadanie złagodzenie skutków zdarzenia samolotu z ziemią.

Niestety, system nie zadziałał prawidłowo i pilot opuścił samolot na wysokości ok. 1600 m, lądując na spadochronie indywidualnym. Pilot odniósł niewielkie obrażenia. Samolot spadł kilkaset metrów dalej. Według producenta, jego struktura pozostała nienaruszona. Nie doszło również do pożaru. Przyczyny wypadku badają władze lotnicze FAA, a także komisje fabryczne: Cessny i BRS Parachutes.

Rzecznik Cessny stwierdził, że wypadek nie powinien mieć wpływu na przygotowania do produkcji nowego modelu - według dotychczasowych ustaleń pilot nie był w stanie uniknąć wypadku.

Obecnie trwają końcowe prace montażowe pierwszego samolotu w konfiguracji produkcyjnej. SkyCatcher będzie pierwszym modelem amerykańskiego producenta, którego montaż ma się odbywać wyłącznie w Chinach. Cessna szacuje, że rocznie zakłady w Shenyang będzie mogło opuszczać ok. 600 samolotów modelu 162. Przeniesienie produkcji do Chin pozwoli zmniejszyć cenę jednostkową samolotu o ok. 40%, do kwoty ok. 110 tys. USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.