Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemów niemieckich Eurofighterów cd.

Lotnictwo wojskowe, 16 października 2015

Rząd Niemiec wstrzymał dostawy samolotów wielozadaniowych Eurofighter dla rodzimych wojsk lotniczych. W dodatku ich zdolności operacyjne zostały ograniczone.

Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Rząd w Berlinie postanowił wstrzymać dostawy samolotów wielozadaniowych Eurofighter, przeznaczonych dla Luftwaffe (wojsk lotniczych, na zdjęciu). Powodem jest niedokładna obróbka wykańczająca otworów pod sworznie mocujące statecznik pionowy do kadłuba. Co ciekawe, podobny problem zgłaszano niemal dokładnie rok wcześniej, obarczając winą zakłady BAE Systems (Problemy niemieckich Eurofighterów , 2014-10-02).

Zdaniem niemieckiego resortu obrony należy przeprowadzić sprawdzenie wszystkich niemieckich Eurofighterów dostarczonych do wojsk lotniczych naszych zachodnich sąsiadów i skrupulatnie nadzorować ich operacje. Obecnie analizą problemu zajmuje się zespół specjalistów Luftwaffe, NETMA i przedsiębiorstw produkujących samoloty tego typu. Brytyjczycy uznali natomiast, że nie ma potrzeby wstrzymywania dostaw i użytkują swoje Typhoony tak jak dotychczas. Pozostałe kraje eksploatujące Eurofightery nie wyraziły zdania w tej kwestii.

Na domiar złego kilka dni temu spod prawego skrzydła jednego z niemieckich Eurofighterów, wchodzących w skład kontyngentu stacjonującego w estońskiej bazie Ämari, wykonującego misję Baltic Air Policing, odpadł dodatkowy zbiornik paliwa. Zdarzenie miało miejsce podczas kołowania przed startem. Jego przyczyną była uszkodzona śruba mocująca, której z tego powodu nie można było dokręcić odpowiednim momentem.

Dowództwo Luftwaffe zaleciło w ramach środków zapobiegawczych, aby Eurofightery wykonywały loty bez dodatkowych zbiorników paliwa. Powoduje to jednak znaczne ograniczenie zdolności bojowych samolotów stacjonujących w Estonii, ze względu na mniejszą długotrwałość lotu (Rotacje kontyngentów BAP, 2015-08-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.