Brazylijski producent rozpoczął montaż końcowy pierwszego samolotu komunikacji regionalnej, oznaczonego jako E190-E2.
Trwająca w dn. 19-21 października konferencja użytkowników Embraerów zgromadziła przedstawicieli ok. 50 linii lotniczych i przedsiębiorstw leasingowych oraz 40 dostawców i partnerów przemysłowych. Jej uczestnicy mieli m. in. możliwość zwiedzenia zakładów producenta w São José dos Campos.
Tam na linii montażu końcowego oczekiwała na nich niespodzianka w postaci pierwszego samolotu komunikacyjnego nowej generacji, E190-E2. Prototyp ma już skrzydła połączone z kadłubem.
Noszący znaki rejestracyjne PR-ZEY samolot ma też już docelowe malowanie w barwach producenta. Kolejnymi etapami montażu końcowego pierwszego Embraera 190-E2 będzie zabudowanie usterzenia i podwozia oraz wyposażenie go w zespół napędowy – silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney PW1900G.
Pierwszy Embraer 190-E2 ma trafić do eksploatacji w pierwszej połowie 2018 (Tianjin Airlines kupują E-Jety, 2015-05-19). Kolejnym modelem z tej rodziny będzie E195-E2, dostarczany od 2019 (Azul kupują Embraery E2, 2015-05-25). Rok później linie lotnicze rozpoczną użytkowanie Embraerów 157-E2.