Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Air Show: Kolizja Zlinów Żelaznego

Lotnictwo cywilne, 01 września 2007

Podczas pierwszego dnia pokazów lotniczych Air Show 2007 w Radomiu doszło do zderzenia w powietrzu dwóch samolotów. W czasie występu zespołu akrobacyjnego Aeroklubu Polskiego Żelazny, około 16:00 podczas wykonywania jednej z figur pilotażu zespołowego, tzw. rozety, doszło do kolizji dwóch samolotów Zlin 526AFS Akrobat. W wypadku śmierć poniósł twórca zespołu Żelazny - 62-letni ppłk pil. Lech Marchelewski i 24-letni Piotr Banachowicz. Oba samoloty spadły na teren lotniska w Sadkowie. Mimo szybkiej i sprawnej akcji służb ratowniczych, pozostało tylko zabezpieczenie miejsca wypadku. Nie było bowiem szansy na uratowanie pilotów.

W pokazie uczestniczyło 6 samolotów grupy Żelazny - trzy Zliny 50LS i trzy Zliny 526AFS. Po pokazie całej formacji, zgodnie z programem pokazu piloci podzielili się na dwie grupy, prezentując pilotaż w formacjach trzech samolotów.

Pojawiły się pierwsze publikacje z nieoficjalnymi przyczynami wypadku, czekamy jednak na oficjalny komunikat Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Nieoficjalnie wiadomo, że przyczyną katastrofy był błąd pilota. Na dostępnych filmach widać, że uderzony z lewej strony samolot w ostatniej chwili próbował uniknąć zderzenia, obniżając tor lotu.

Po wypadku pokazy zostały przerwane, a następnie zakończone przez organizatorów na znak żałoby po dwóch pilotach, którzy stracili życie w wypadku. Publiczność uczciła ich pamięć chwilą ciszy i wspólną modlitwą. Władze Radomia i Zielonej Góry - skąd pochodzili obaj piloci i gdzie na co dzień trenuje zespół Żelazny - ogłosiły trzydniową żałobę.

2 września, o 18:00 w Kościele Garnizonowym na Placu Konstytucji 3 Maja w Radomiu została odprawiona msza w intencji pilotów, którzy zginęli w katastrofie podczas Międzynarodowych Pokazów Lotniczych. Mszę celebrował Biskup Ordynariusz Diecezji Radomskiej Zygmunt Zimowski.

Zdjęcia: Bartosz Głowacki


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.