Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

9 rosyjskich kompanii lotniczych niewypłacalnych?

Lotnictwo cywilne, 15 października 2008

Rosaeronawigacja zawiesi obsługę 9 kompanii lotniczych, które nie płacą za jej obsługi. Kilka z nich bankrutuje.

Tylko z moskiewskiego Domodiedowa nie wyleciało dziś 19 samolotów kompanii Interavia, m.in. do Jakucka, Soczi, Machaczkały i Magadanu. Nikt nie chce ich zatankować ze względu na niespłacane zadłużenie. Linie są też poważnie zadłużone wobec samego portu. Interavia jest największym dłużnikiem Fedralnoj aeronawigacionnoj służby (Rosaeronawigacji). Jej dług wynosi 19,2 mln rubli. Agencja zapowiedziała, że 17 października zaprzestanie obsługi samolotów linii, co - daniem szefostwa linii - nie ma większego znaczenia w obecnej sytuacji.

Rosaeronawigacja zamierza ograniczyć usługi dla łącznie aż 39 kompanii lotniczych. 32 z nich powiadomiono, że ograniczenia dotkną je 17 października.

Tego samego dnia Rosaeronawigacja całkowicie zaprzestanie obsługiwać rejsy 9 przedsiębiorstw lotniczych. Poza Interavią będą to Dalavia (zadłużenie - 18,4 mln rubli), Omskavia (4,9 mln rubli), Tesis (837 tys. rubli), Wyborg (260 tys. rubli), Aeroszczit (10,5 tys. rubli), Irkutskij ASK ROSTO (9 tys. rubli), Ułan-Udskij Awiacionnyj Zawod (4 tys. rubli) i Bugurusłanskoje lietnoje ucziliszczie (1,4 tys. rubli). Nie płacą one agencji od dłuższego czasu.

Rachunki bankowe Dalavii zostały zablokowane decyzją sądu we wrześniu na wniosek portu lotniczego w Chabarowsku, któremu linie były winne ponad 240 mln rubli. 17 września zaprzestano sprzedaży biletów na rejsy linii. Część z jej lotów zaczęli wówczas obsługiwać inni przewoźnicy. Zmienione kilka dni temu szefostwo linii zamierza rozpocząć procedurę jej bankructwa. Ma to pomóc odblokować rachunki i umożliwić wypłacanie części zobowiązań (np. wobec pracowników, którzy nie otrzymują pensji od 2 miesięcy).

Omskavia zawiesiła loty 30 września. Jej pracowników wysłano wówczas na urlopy. Omskavia wchodziła w skład zbankrutowanego aliansu AiRUnion.

Pojawiły się też pogłoski o możliwym bankructwie linii S7 (Sibir). Jednak szefostwo kompanii im zaprzeczyło. Jego zdaniem przeterminowane zadłużenie linii nie przekracza normalnego w Rosji poziomu, równego dwutygodniowym obrotom.

Prawdopodobne jest natomiast bankructwo przewoźnika cargo Tesis. Według nieoficjalnych informacji, przygotowuje się on właśnie do rozpoczęcia procedury upadłościowej.

Nie wiadomo jak obecna sytuacja wpłynie na tworzenie kompanii Awialinii Rossji, która powstaje po egidą państwowej korporacji Rostechnołogii. Rosyjskie ministerstwo transportu postanowiło już o wejściu w jej skład kompanii Władiwostok-avia, Dalavia i Sachalinskije Aviatrassy. Postanowieniem rządu Awialinii Rossji przejmują też akcje linii wchodzących w skład aliansu AiRUnion: Krasair (51%), DAL (50,04%) i Samara (46,5%). Poza tym do kompanii ma wejść m.in. Atlant Sojuz, GTK Rossija, Orenburskije Awialinii i Kawminwodyavia. Część z nich jest w bardzo trudnej sytuacji finansowej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.