Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikaty dla rosyjskich śmigłowców

Lotnictwo cywilne, 31 grudnia 2015

Federalna Agencja Transportu Lotniczego wydała Certyfikaty Typu dla śmigłowców Mi-38 i Ansat w wersji VIP.

Mi-38 jest najnowszym rosyjskim śmigłowcem, który uzyskał Certyfikat Typu rodzimych władz lotniczych

Federalna Agencja Transportu Lotniczego (Rosawiacja), która od grudnia jest jedyną władzą lotniczą, uprawnioną do certyfikacji statków powietrznych na terenie FR zamiast Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK), wydała wczoraj Certyfikat Typu dla wielozadaniowego śmigłowca średniego Mi-38. Dokument odebrał prezes holdingu Wiertalioty Rossii Aleksander Michiejew, z rąk przewodniczącego Rosawiacji Aleksandra Nieradki.

W próbach certyfikacyjnych udział wzięły 2 przedseryjne Mi-38 – trzeci i czwarty prototyp, napędzane silnikami Klimow TW7-117W. Ostatni z wymienionych jest najbardziej zbliżony do standardu seryjnych wiropłatów i ma wszystkie instalacje i elementy, jakie będą dla nich wytwarzane.

Awionika IBKO-38 umożliwia Mi-38 wykonywanie lotów po uprzednio zaplanowanej trasie. Wszystkie informacje pilotażowo nawigacyjne prezentowane są na 5 kolorowych wyświetlaczach wielofunkcyjnych. Bezpieczeństwo lotu zwiększa autopilot, umożliwiający wykonanie automatycznego lądowania i zawisu.

Mi-38 został zaprojektowany zgodnie z przepisami AP-29, które są zgodne z europejskimi CS-29 i amerykańskimi FAR-29. Kadłub pierwszego seryjnego wiropłata tego typu został już zmontowany w zakładach w Kazaniu (Pierwszy seryjny Mi-38, 2015-09-12).

Śmigłowiec średni Mi-38, rozwijający prędkość przelotową 295 km/h i dysponujący zasięgiem 1200 km, ma być używany do przewozu osób i ładunków. Prototyp wiropłata do przewozu VIP-ów został zaprezentowany podczas tegorocznego salonu lotniczego w Moskwie. Planuje się także opracowanie wersji ratownictwa medycznego i morskiej – operującej na platformach wiertniczych, zajmujących się eksploatacją złóż ropy naftowej i gazu ziemnego.

Do eksploatacji dopuszczono także wiropłat Ansat w wersji VIP / Zdjęcia: Wiertalioty Rossii

Rosawiacja zatwierdziła także dwie zmiany dotyczące wyposażenia kabiny w wersji VIP i instalacji klimatyzacji śmigłowca Ansat z mechaniczno-hydraulicznym układem sterowania lotem. Oznacza to, że użytkownicy cywilni mogą rozpocząć eksploatację tak wyposażonych wiropłatów (Certyfikat MAK dla pasażerskiego Ansata, 2014-12-30).

Przystosowany do przewozu VIP-ów Ansat może pomieścić maksymalnie 7 osób. Zmniejszenie liczby podróżnych do 5 pozwala na zabudowanie garderoby i przedziału bagażowego z barkiem. Każdy z foteli pasażerskich pochłania energię w przypadku awaryjnego lądowania i ma podłokietniki, zmniejszające poziom odczuwanych drgań.

Obecnie prowadzone są prace modernizacyjne instalacji paliwowej Ansata. Śmigłowiec zostanie wyposażony w dodatkowy zbiornik, mieszczący 200 kg nafty. Docelowo wiropłat ma przenosić 750 kg paliwa w zbiornikach odpornych na uszkodzenie w wyniku awaryjnego lądowania. Wersja medyczna Ansata została certyfikowana w maju br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra