Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

AMV 8x8 od Rosomaka dla ZEA

Przemysł zbrojeniowy, 28 stycznia 2016

Przedstawiciele fińskiej Patrii ujawnili dzisiaj odbiorcę partii transporterów AMV 8x8. Są nim Zjednoczone Emiraty Arabskie. Podwozia bazowe tych wozów wykonuje od paru miesięcy polska spółka Rosomak.

Pierwszy wóz dla ZEA w czasie pierwszej próby trakcyjnej po opuszczeniu hal spółki z Siemianowic Śląskich / Zdjęcie: Rosomak

Rosomak informował wcześniej o zawarciu umowy na dostawy 40 bazowych podwozi AMV 8x8, jako podwykonawca Patrii. Zlecenie ma wartość ok. 170 mln zł. Kilka dni temu przedstawiciele spółki poinformowali o wyprodukowaniu pierwszego wozu (obecnie gotowe są już 3 egz.). Całość prac ma zostać zakończona do maja br. Jak zaznaczył Mika Kari, prezes Patrii ds. programów lądowych, polski partner realizuje zlecenie przy bardzo napiętym harmonogramie. Ciekawostką jest, że w swojej informacji Finowie nie ujawnili liczby sprzedawanych pojazdów…

Dla polskiego producenta i całej PGZ jest to istotny kontrakt eksportowy. Pierwszy na tak dużą skalę w najnowszej historii zakładu. W porównaniu do standardowych Rosomaków, AMV montowany na zlecenie ZEA ma zmienioną ramę, zmodyfikowane zawieszenie (choć wykorzystujące standardowe podzespoły) oraz wzmocnione opancerzenie kadłuba, w tym jego dna, przez zastosowanie dodatkowych paneli pancernych. Dzięki temu udało się zwiększyć odporność balistyczną i przeciwminową do poziomu 3A i 3B według STANAG 4569.

Jednocześnie nie montowano podzespołów niezbędnych do pływania. Nie jest też instalowane wyposażenie pokładowe, które będzie kompletowane zgodnie z wymaganiami użytkownika. Pojazd ma w związku z tym podobną, niewiele większą masę niż bazowy Rosomak.

W najbliższych miesiącach można spodziewać się finalizowania kolejnych zleceń eksportowych, zarówno do państw bliskowschodnich (via Patria), jak i Słowacji, która planuje integrować polskie podwozia i własną wieżę uzbrojoną w armatę kalibru 30 mm i ppk (IDET 2015: Premiera Scipio, 2015-05-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.